Globus zařazuje nové skenery, umožní zákazníkům nahrát nákupní seznam a navigaci po obchodě. Přes mobilní aplikaci objednáte jídlo

14. 9. 2020 | redakce
Možnost nestát dlouhou frontu a dávat si zboží při nákupu rovnou do tašky získala v koronavirové době vyšší popularitu. V Globusu tak lidé pořídili se skenery Scan&Go v ruce nákupy v hodnotě bezmála tří čtvrtin obratu řetězce. Nyní skenery čekají výrazná vylepšení a to samé platí pro mobilní aplikaci Můj Globus.


Zdroj: Globus

Retailový řetězec Globus dokončil v těchto dnech modernizaci skenerů Scan&Go. Výrazně více funkcí nabízí nově i mobilní aplikace, kterou má staženou v chytrých mobilech s operačními systémy Android a iOS 200 tisíc lidí a více jak 130 tisíc zákazníků ji aktivně používá. Pro ně Globus přichystal v těchto měsících možnost on-line objednání jídla z jeho restaurací, „hlídacího psa“ pro oblíbené produkty, jakmile budou v akci a chytré řazení slevových kupónů dle zákaznických preferencí.

Se skenery Scan&Go byl Globus v české konkurenci premiantem, když uvedl první verzi již v roce 2013. Jejich modernizovaná verze má umožnit do nich vložit nákupní seznam anebo navigaci po obchodě.

Ušetřit čas a bezpečně nakoupit v obchodě je letošní prioritou zákazníků. Trend je evidentní na aktuálních číslech používání moderních nakupovacích technologií – skenerech Scan&Go a mobilní aplikaci Můj Globus. Ta má v sobě vedle skeneru desítky dalších funkcí vedoucích k pohodlnějšímu nákupu. Před koronavirem u nás v obchodech se skenery Scan&Go v ruce nakupovalo 25 procent zákazníků a jejich nákupy činily až 40 procent obratu. V korona krizi se obrat z nákupu skenery zvýšil o 80 procent (tedy celkově 72 procent obratu , pozn. red.). A také narostl o 400 procent obrat nákupů skrze mobilní aplikaci Můj Globus. Vedle toho, že s ní zákazníci ušetří čas, splňuje požadavky na hygienickou bezpečnost. A proto obě technologie nadále modernizujeme,“ řekla Lutfia Volfová, tisková mluvčí společnosti Globus. Zatímco se skenery nakupují lidé spíše velké rodinné nákupy, aplikace v mobilních telefonech používají zákazníci většinou k rychlému nákupu. Na konci obojího je pro zákazníci fakt, že nakupují rovnou do tašky, nevykládají zboží na pás a jen na speciálních pokladnách zaplatí souhrnnou částku.

Skenery mohou umět víc, než jen skenovat

Globus změnil poskytovatele služeb Scan&Go a spustil na všech hypermarketech již třetí generaci této oblíbené nakupovací technologie. Téměř 3 000 skenerů v sobě nyní má lupu pro lepší čitelnost a umožňuje při nákupu pohodlnou volbu počtu kusů zboží. Nový hardware a software umožní ale víc. „Chtěli bychom propojit moderní skenery s naší mobilní aplikací a rozšířit tak možnosti zákazníkům. Skenery by mohly navigovat po obchodech a mít v sobě nákupní seznam, který se stejně jako v aplikaci sám odškrtá,“ vysvětila Lutfia Volfová.


Zdroj: Globus

Mobilní aplikace v kapsách zdomácněla

Mobilní aplikace Můj Globus má v sobě v současnosti zabudovaný skener, virtuální věrnostní kartu, umí v sobě ukládat účtenky a umožňuje sdílet nákupní seznam. „Možnosti nákupního seznamu rozšíříme a také významně vylepšíme inteligentní nápovědu, která teď bude doporučovat zboží na základě obsahu nákupního seznamu,“ vysvětlila Lutfia Volfová. Můj Globus nabízí současně denně aktuální informace o produktech, akcích, cenách pohonných hmot na benzínkách, ale také denní menu v restauracích Globus. Nově by aplikace měla na podzim umožnit objednání jídla v restauracích Globus a posléze pak i produkty z cukrářství nebo pekařství. „Počítáme s pilotním spuštěním v říjnu v hypermarketu v Čakovicích. Bude stačit objednat jídlo on-line například během nákupu nebo při tankování paliva a objednávku pak vyzvednout v restauraci. Objednání zkrátí případné čekání,“ řekla Lutfia Volfová s tím, že pokud se služba u zákazníků osvědčí, čeká ji rozšíření na další restaurace Globusu.  

Tip redakce


Zdroj: Kaufland

Mobilní aplikaci, která funguje jako skener čárových kódů, nabídl před měsícem nově i Kaufland.

Štítky dokumentu: Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:
Podobné články: