Google plánuje změny v AdWords a mluví i o řešení (not provided)

18. 3. 2014 | Irena Šovčíková
AdWords čekají změny a nové nástroje, které umožní lepší cílení a měření. Mluví se také o možném řešení problému s (not provided) klíčovými slovy z organického vyhledávání. Přestane je Google poskytovat i inzerentům, nebo přijde s jiným řešením?

Problém s nezobrazováním klíčových slov vedoucí uživatele na weby skrze organické vyhledávání trápí marketéry už od roku 2011. Nyní se ale objevila alespoň malá naděje na zlepšení. Google se údajně snaží najít optimální řešení, které by problém mohlo pomoci vyřešit. Chystají se ale i další změny.

Dle notprovidedcount.com je aktuální úroveň (not provided) 82 %.

Už v říjnu 2011 Google přestal v Analytics zobrazovat informace o klíčových slovech, skrze které přišli návštěvníci na konkrétní stránku. Zprvu toto omezení nastavil pouze u přihlášených uživatelů, vloni na podzim se ale všechna klíčová slova z organického vyhledávání změnila na nic neříkající (not provided). Informace o klíčových slovech jsou přitom důležitou informací pro všechny on-line marketéry a majitelé webových stránek. Inzerentům navíc data o klíčových slovech zůstala, což vyvolávalo četné diskuze o pokrytectví Googlu. Jako hlavní argument pro zabezpeční vyhledávacích dotazů uvádí Google samozřejmě bezpečnost vyhledávání, kterou jeho uživatelé žádají.

Právě dvojí metr pro placené a organické přístupy z vyhledávání je ale zdrojem diskuzí i vně Google. Na konferenci Search Marketing Expo West to uvedl vedoucí vyhledávání u Google, Amit Singhal. Podle jeho slov stále probíhají jednání a hledání ideálního řešení, které by nevyrovnanost u zobrazování přístupových klíčových slov mělo vyřešit. Výsledku tohoto snažení by se marketéři měli dočkat v nejbližších týdnech a měsících.Co se ale přesně stane není jasné. Podle Dannyho SullivanaMarketingLand má Google několik možností:

  • Neudělá vůbec nic;
  • umožní prokliky pouze na stránky se zabezpečenými servery;
  • zveřejní veškerá data skrze své Webmaster Tools;
  • vrátí do hry dotazy z organického vyhledávání;
  • nebo tato data odebere svým inzerentům.

Poslední možnost by však mohla zapříčinit velký odliv inzerentů.

Už ve středu minulý týden Google navíc oznámil, že PPC specialisté by si měli poznamenat datum 22. dubna, kdy má v plánu představit nové úpravy systému AdWords. Podle jejich blogu by se mělo jednat o nové nástroje pro měření kampaní ve více zařízeních a funkce pro lepší kontextuální cílení. Nedá se ale říct, jestli toto oznámení má něco společného s tím, co uvedl Amit Singhal na SMXWest.

Kam dál?

Pokračující trend (not provided) je problém, není to ale konec světa. SEO odborník Michael King dal loni na Marketing Festivalu návod, jak se s touto situací vyrovnat. Klíčová slova mají totiž svoje limity, se správným přístupem se toho můžete dozvědět o uživatelích mnohem více i jinak. Přečtete si jak v článku Marketing Festival: Jak přežít Google a oslovit správné uživatele.

Zdroj: MarketingLand

Štítky dokumentu: Google PPC

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: