Google představuje prototyp auta bez volantu a řidiče

29. 5. 2014 | Irena Šovčíková
Auto, které nemusíte řídit? To není sci-fi, ale nový prototyp auta od Google. Stačí jen nasednout a nechat se vést.

To, co se dlouho zdálo jako hudba daleké budoucnosti, je nyní na dosah ruky. Google představil prototyp auta, které nepotřebuje ani volant, ani řidiče. Funguje totiž jen díky senzorům a softwaru.

Ačkoliv Google se nezabývá technologií automobilu bez řidiče zdaleka první, má veškeré prostředky na to, aby z této zdánlivě sci-fi představy udělal v dohledné budoucnosti relativně běžnou záležitost. Zatím je tato hračka ve fázi prototypování. Nemá ani volant, ani pedály, nepotřebuje k fungování člověka a vypadá, jako by bylo vystřižené z kreslénoho flmu. Stačí nahlásit požadovanou destinaci a výlet může začít. Google se snaží současné prototypy udělat co nejjednodušší, tak aby je mohl pružně upravovat i vylepšovat.

Google známe především jako giganta v oblasti internetu a vyhledávání. Dlouhodobě ale proniká i do oblasti pokrokových technologií. A tak zatímco Google Glass se už připravují na veřejný prodej, Google se pustil do dalšího kroku, automatizovaného auta. Za krátkou dobu se jim podařilo vyvinout prototypy, které opravdu fungují. Dokonce se svezli i první pasažéři mimo pracovní tým. A byli nadšení. Proto, aby auto mohlo jezdit, potřebuje mít k dispozici cesty, po kterých má jet, zachycené ve 3D. To by však pro Google neměl být problém.

Toto auto však není jen skvělou technologickou vychytávkou. Jeho hlavní výhoda spočívá v omezení lidských chyb a tedy větší bezpečnosti na cestách. Ví totiž přesně, kdy zastavit, kdy zrychlit nebo naopak zpomalit. Pasažér jednodušše vysloví požadovaný cíl cesty, potvrdí jej, a pak si klidně může číst, povídat, případně odpočívat. Je také řešením pro osoby s handicapem, které dosud potřebovaly k transportu asistenci někoho dalšího. Výhodou je také usnadnění sdílení auta ve více lidech - odpadá totiž starost o poškození nedbalou jízdou.To může poměrně zásadně napomoci k propagaci tohoto způsobu přepravy. Ve výsledku tak může v přeplněných městech ubýt aut. Obzvláště v USA, kde není veřejná doprava tak rozvinutá, mohou být dopady takové změny velice pozitivní.

Kdy se auto dostane do prodeje samozřejmě ještě známé není. Je ale jasné, že Google rozhodně nebude otálet déle, než je potřeba.

Zdroj: MarketingLand

Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: