Google Street View pomáhá marketérům po celém světě

15. 10. 2013 | Bednářová Daniela
Jak Campari Izrael zdvojnásobilo počet fanoušků na Facebooku s pomocí Google Street View.

Campari je italská firma, své pobočky má ale tahle likérka po celém světě. I v Izraeli. Tam se rozhodli, že by měli navýšit počet fanoušků na své stránce na Facebooku. K dispozici ale měli jen dva lístky na zájezd do Milána - domova tohoto alkoholu. Jak to tedy udělali? Krvelačný boj o dva lístky se nekonal. Izraelská pobočka Campari se rozhodla do Milána vzít všechny fanoušky. Přes Google Street View. Ti si v rámci speciální facebookové aplikace mohli procházet ulice města a dělat památeční obrázky (screenshoty). Autor nejlepší fotky se tedy nakonec jel do Milána podívat osobně, ale ani ostatní nebyla tak úplně ochuzeni.

Kampaň byla hodně populární. Celkem si kolem 1000 uživatelů udělalo během měsíce přes 3200 screenshotů a počet fanoušků na facebookovém profilu Campari Izrael se zdvojnásobil. Aplikace umožňovala začít v Miláně na více jak 20 různých místech, vydávat se všemi různými směry a dělat neomezený počet obrázků. Prostě téměř plnohodnotná iluze turisty ve městě.

Google Street View v marketingu použilo již více firem. I Google sám uvažoval o tom, že bude pracovat s reklamními plochami uvnitř aplikace. 

Podobně prvky gamifikace v kombinaci s Google Street View použil i řetězec Tesco v Británii. To si pro své zákazníky připravilo velikonoční hru vycházející z tradice hledání schovaných vajíček. Tesco poschovávalo soutěžní velikonoční vajíčka ve speciálně upraveném Google Street View. Lidé hledali ve svém okolí ukrytá vajíčka. Když našli tři, vyhráli poukaz na čokoládového zajíčka nebo tablet.

A na závěr si dáme několik marketingových záludností uvnitř aplikace Google Street View. Švédská pobočka Fiatu v Södertälje si všimla projíždějícího “Google vozu” snímajícího své okolí pro Street View. Skoro hodinu ho doprovázeli ve vozu Fiat a pak svoji krasojízdu završili nalezením dokonalého parkovacího místa. Přímo před hlavní pobočkou koncernu Volkswagen.

A při brouzdání kolem jezera Loch Ness možná uvidíte opravdu bájného tvora. U svodidel tam se založenýma rukama stojí tajuplný závodník Stig z oblíbeného britského pořadu Top Gear. Dá se najít dokonce i jak závodí v Legolandu.

Zdroj: www.allfacebook.com

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: