Henkel se spojil s drogerií ROSSMAN. Spolu spouští 'první značkovou drogerii bez obalu'

6. 11. 2019 | Petr Michl
První velký výrobce drogistického zboží – společnost Henkel – se spojila s drogerií ROSSMANN a v deseti vybraných prodejnách zahájila prodej Drogerie bez obalu. Jde o pilotní projekt a první podobnou iniciativu globálního brandu v České republice.

 

Prodejny bez obalu se začínají objevovat čím dál častěji. Týká se to ale primárně potravin. V drogistickém zboží je něco takového obtížnější, obzvláště, když chcete šetřit přírodu, ale zároveň máte své oblíbené tradiční značky prodávané ve velkých řetězcích. Cílem projektu společností ROSSMANN a Henkel je něco takového umožnit. Tím dojde ke snížení spotřeby plastových obalů. Jedna česká domácnost nakupováním v projektu značkové drogerie bez obalu může ušetřit průměrně až 77 % plastového obalu za rok. Kdyby všechny české domácnosti přešly v daných kategoriích produktů na drogerii bez obalu, ušetřilo by se přibližně 5 tisíc tun plastových obalů za jeden jediný rok,“ říká Roman Kýr, generální ředitel společnosti Henkel ČR. Tyto hodnoty přitom vychází z interní analýzy Henkel ČR spol. s r.o., na základě externích dat za rok 2018 od společností zabývajících se výzkumy trhů

Zákazníci ROSSMANN si od listopadu mohou opakovaně doplňovat osm vybraných šetrných produktů – prací gely Persil, aviváž Silan Sensitive, prostředek k mytí nádobí Pur Aloe Vera, tekuté mýdlo na ruce Fa a šampony a sprchové gely s veganskou recepturou Nature Box.

 „Motto společné kampaně, která si klade za cíl oslovit co nejširší veřejnost, je ,Krása je společně šetřit přírodu´. Kampaň bude podpořena iniciativou #denbezobalu ve spolupráci s influencery na sociálních sítích, speciálním prostorem v letáku ROSSMANN, v zákaznickém časopise, na webových stránkách, v POS materiálech, v rádiových spotech na prodejnách a v digitálních médiích. Patrony kampaně na sociálních sítích se stali modelka Natálie Kotková, violoncellistka Terezie Kovalová či finalista MasterChef Česko Oliver Pape a další,“ vysvětluje Olga Stanley, manažerka komunikace ROSSMANN.

Jak nová služba funguje?

Zákazník za 19,90 Kč zakoupí první láhev, označí ji na skeneru na plnicí stanici, naplní zvoleným produktem, vezme si tištěnou informaci ze stanice a odnese k pokladně, kde mu pokladní nalepí na láhev nálepku, která umožní další nákupy bez opakovaného placení  za láhev. Při opakovaném nákupu už stačí prázdnou láhev vzít s sebou, znovu doplnit a zaplatit už jenom za obsaženou drogerii. Efekt snížení množství plastů se projeví s každým dalším doplněním drogerie do této stejné láhve. Navíc, doplnitelné láhve budou od 6.–10. listopadu k dispozici zdarma.


Plnící stanice. Zdroj: Henkel

Dodavatelem plnicí stanice je firma Umdasch, která za toto řešení získala Německou cenu za inovace 2019 pro oblast retailu.

Projekt vznikl v Česku

Návrh na projekt pochází z České republiky, která je dle společnosti Henkel známá otevřeným přístupem zdejších spotřebitelů k novinkám, a také zde stoupá povědomí o udržitelnosti – Češi se, například, umístili podle nedávných šetření na 4. místě mezi zeměmi EU v třídění odpadků.

Pro společnost Henkel je tato novinka dalším krokem na cestě udržitelnosti. Již nyní zaujímá přední příčky Dow Jonsova indexu udržitelnosti. Nejpozději do roku 2025 budou obaly všech výrobků pracích a čisticích prostředků společnosti Henkel recyklovatelné, znovu použitelné, nebo kompostovatelné. Do stejného data se firma zavázala, že 35 % obalů bude obsahovat recyklovaný materiál, což značně převyšuje požadavky EU. 

Ve své snaze nejsou nicméně na českém trhu Henkel ani drogerie ROSSMAN sami. Značka Tiera Verde má na 50 stáčíren svého zboží, jde především o malé obchůdky, ale v rámci testu se na jaře tohoto roku objevily stáčírny i v drogeriích dm v nákupním centru Westfield Chodov a v OC Černý Most. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: