Heureka vyhlásila vítěze ShopRoku. Knihobot se stal opět nejkvalitnějším e-shopem

14. 4. 2023 | redakce
Nejoblíbenějším e-shopem je ten Lidlu, nejkvalitnějším Knihobot a nejudržitelnějším Sonnentor. Cenu Heureky získal výrobce řemeslných ginů Garage22. Nejlepším marketplace je Eldum.cz.



Vyhlášení Shoproku. Zdroj: Heureka


„Vítěze ShopuRoku jsme letos vyhlašovali po čtrnácté, je to tedy už tradiční ocenění e-shopů za jejich práci, ale i důležitý faktor pro zákazníky, kteří nejenže můžou o vítězích spolurozhodovat, ale pomůže jim to s pohodlným výběrem z kvalitních, spolehlivých a udržitelných e-shopů,”
říká Tomáš Braverman, CEO Heureka Group, a pokračuje: “Stále větším trendem jsou online tržiště, tzv. Marketplace, proto jsme tento rok přidali novou kategorii Visa Special Award, právě pro obchody zapojené do Heureka Marketplace.”

 

První Visa Special Award pro e-shopy obchodující v Heureka Marketplace



Online tržiště mění způsob nakupování, zákazníci si díky nim mohou jednoduše objednat zboží z různých e-shopů na jednom místě. Svůj Marketplace buduje i Heureka a pro zapojené e-shopy letos připravila zbrusu novou kategorii Visa Special Award. V té na základě různě bodovaných hodnot, jako je hodnocení uživatelů, výše obratu nebo třeba počet uskutečněných objednávek, mají možnost uspět i menší e-shopy. Historicky prvním vítězem kategorie se stal prodejce elektra Eldum.cz, dalšími finalisty byly MALL.CZ a ExaSoft.cz


Vítěz z Eldum.cz. Zdroj: Heureka

Giny z Garage22 získaly Cenu Heureky


Vítězové z Garage22. Zdroj: Heureka

O výhercích kategorie Cena Heureky rozhoduje porota složená z odborníků z řad českého a slovenského e-commerce trhu, vybírají unikátní online prodejce se zajímavým příběhem či sociálním přesahem. Nejvíce ji oslovil výrobce řemeslných ginů Garage22, který k preciznímu zpracování využívá ty nejčerstvější suroviny. Druhé místo získal Zembag Biostore nabízející unikátní třívrstvý pytel, který účinně zabraňuje klíčení brambor. Na třetím místě skončil projekt Sázíme Česko, díky kterému může zasadit strom úplně každý. 

 

Vítězové ceny Heureky

Vítěz

Garage22

2.

Zembag Biostore

3.

Sázíme Česko

4.

Epipi papírnictví

5.

Textile Mountain

 

Nejkvalitnějším e-shopem je opět Knihobot, oblibu potvrdil e-shop Lidlu

Ocenění absolutního vítěze Ceny kvality si stejně jako loni odnáší Knihobot, který prodává knihy z druhé ruky, a zabývá se také jejich výkupem. “Cenu kvality získává e-shop na základě zkušeností a recenzí od zákazníků, pro e-shopy je to tedy cenné hodnocení za odvedenou práci v minulém roce,” komentuje Tomáš Braverman. Mezi další oceněné se zařadil například prodejce foto vybavení Megapixel.cz nebo e-shop s obuví rieker-eshop.cz

S kvalitou také úzce souvisí popularita, absolutním vítězem co se týká oblíbenosti se stal Lidl-shop.cz, který obhájil loňské vítězství. O vítězi Ceny popularity rozhoduje v hlasování každý internetový uživatel, který může dát svůj hlas až třem e-shopům. V jednotlivých sekcích zvítězil například prodejce elektra Datart.ct, módy a doplňků Cityzenwear.cz nebo e-shop s hobby vybavením MojeGalanterka.cz. 

Absolutní vítěz Ceny Kvality

 

Knihobot

https://knihobot.cz/

 

Absolutní vítěz Ceny Popularity

 

Lidl-shop.cz

https://www.lidl-shop.cz/

 

Ocenění za udržitelný přístup putuje Sonnentoru


Vítězové ze Sonnentoru. Zdroj: Heureka

Letošním vítězem v loni nové kategorii je výrobce čajů, koření a dalších bylinných výrobků Sonnentor. „Tuto kategorii mohou vyhrát e-shopy, které získaly na Heurece certifikát Udržitelný e-shop a z těch odborná porota vybírá tři nejlepší. Jsou to tedy obchody se zodpovědným přístupem k zaměstnancům, zákazníkům i životnímu prostředí. Porota se shodla, že Sonnentor má komplexní přístup k udržitelnosti v celé šíři ESG oblasti, je lídrem v udržitelném podnikání a jde příkladem ostatním svou firemní kulturou a vysoce postavenými standardy kvality produktů,” vysvětluje volbu odborné poroty Braverman. Mezi oceněné se dále zařadily e-shopy Nilmore za  kompletní cirkulární přístup v módním průmyslu a Freshlabels, u kterého porota ocenila vysoký podíl udržitelných produktů, transparentní výběr značek a nová opatření na cestě k ještě větší udržitelnosti. 

 

Vítězové Ceny Udržitelného e-shopu

1

Sonnentor

2

Nilmore

3

Freshlabels

 

Výherci se vyhlašují také na Slovensku, Cenu kvality získalo Notino, Cenu popularity stejně jako v České republice e-shop Lidlu. Výhercem Ceny Heureky se stal dublez.sk, který vyrábí dřevěné doplňky do domácnosti. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: