I holky chtějí své vzory. Sedmiletá dívka přesvědčila značku LEGO, aby dělala i LEGO vědkyně

5. 8. 2014 | Petr Michl
LEGO opět dokázalo, že umí naslouchat zákazníkům.

Značkám se někdy vyplatí uposlechnout třeba i zdánlivě naivní přání svých zákazníků. Sedmiletá holčička Charlotte napsala na začátku tohoto roku dánskému výrobci stavebnic, že LEGO panáčci jsou samí kluci. Když už jsou jen nějaké LEGO holky", tak se jen válí na pláži a nemají žádnou práci. Hračkářský love brand dětí i jejich rodičů si tuto výtku vzal k srdci. V nové stavebnici Výzkumný institut můžete najít konečně i někoho ženského pohlaví, nefalšovanou LEGO vědkyni.

Schopnost naslouchání fanouškům je obecně silnou stránkou značky LEGO. Zmíněná stavebnice je součástí tzv. Idea Series, série stavebnic vznikající z nejlepších nápadů fanoušků zvolených početnou LEGO komunitou. Stavebnice Výzkumný institut obsahují vědkyně v oboru paleontologie, astronomie nebo chemie.

Pro sílu jeho upřímnosti si připomeňme dopis malé Charlotte

Jeho překlad zní:

Ač si to neuvědomujeme, předsudky ve společnosti do značné míry předurčují to, jak se jednotlivá pohlaví umí představit sebe sama v konkrétním povolání. Jedním z projevů je například to, že je na základní a střední škole věnována v technických předmětech větší péče chlapcům, jsou častěji vyvoláváni a všeobecně se předpokládá, že oni jsou ti, co by měli mít předpoklady probírané látce rozumět. To samozřejmě odradí mnohé dívky od toho, aby se vůbec snažily. Prvotní kulturní determinace ovšem přichází už výchovou v raném dětství a jeho součástí jsou rozhodně i hračky. To, že si kluci hrají s lego panáčky na hasiče nebo vědce, nemusí být rozhodující faktor ve výběru jejich povolání, ale rozhodně přispívá k tomu, jestli je berou jako „mužské" či ženské". LEGO v minulosti čelilo kritice, že přispívalo zbytečně k vnímání technických povolání jako ryze mužských. Je dobré, že i díky sedmileté Charlotte budou mít děti větší šanci hrát si nejen s "lego klučičími lidmi", ale i s "lego holkami".

Kam dál?


LEGO je fenomén. Těžko byste našli tak oblíbenou hračku mezi dětmi i rodiči. Přesto dánská značka nesedí úplně každému. Environmentální organizace Greenpeace jí má například za zlé, že spolupracuje s petrochemickým gigantem Shell stojícím za mnoha těžařskými projekty, které přírodu poškozují.



Přečtěte si o tom více v článku Greenpeace útočí na partnerství LEGO a Shell s pomocí virálu.

Zdroje: Time, iO9, LEGO

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: