IKEA se stala popáté v řadě Obchodníkem roku

7. 2. 2018 | Petr Michl
IKEA je v Česku nedostižný love brand. Naznačují to alespoň výsledky patnáctého ročníku soutěže Obchodník roku, v níž se IKEA stala opět absolutním vítězem.



Češi obchodní dům s nábytkem IKEA milují. Dokazuje to její již páté vítězství v řadě v patnáctém ročníku soutěže MasterCard Obchodník roku, která odhalila své vítěze 6. února na konferenci Retail Summit.

Vítězové jednotlivých kategorií byli určeni na základě výsledků reprezentativního internetového průzkumu společnosti GfK Czech, uskutečněného na vzorku 2 000 respondentů z celé České republiky. Hodnocenými parametry bylo spontánní jmenování prodejny, počet nakupujících, míra jejich loajality prodejně a důvěra v ni a spokojenost s vybranými parametry, jako sortiment, kvalita, orientace v nabídce.

Součástí soutěže je i hlasování veřejnosti, které ovládl s  více než 65 tisíci hlasy Lidl. Řetězec zvítězil také v kategorii obchodníků s potravinami, druhé místo připadlo Kauflandu a na třetím místě je GLOBUS

Novinkou byla také cena pro obchod oslovující milleniály, zde definovanými jako zákazníci ve věku 20-30 let. Kategorii Millennials Obchodník roku ovládl ZOOT.

Vítězem kategorie Mastercard Obchodník se sportovními oděvy a potřebami 2017 (obuv, oblečení, sportovní potřeby) se stalo již poosmé Sportisimo. To boduje zejména vysokou loajalitou zákazníků. Na druhém místě se umístil Decathlon, na třetím místě Nike.

Vítězem v kategorii Mastercard Obchodník pro dům, zahradu a chovatele 2017 se stal poprvé v historii soutěže Hornbach, který tím posunul na druhé místo dosavadního každoročního vítěze OBI. Na třetím místě je zoohit.cz. Vítězné umístění Hornbachu je kombinací solidních výsledků v obou skupinách parametrů - pozice na trhu a důvěra zákazníků

Kategorii Mastercard Obchodník roku 2017 – Zákaznický zážitek ovládl SpokojenyPes.cz. O vítězi kategorie rozhodli hlasováním účastníci konference Retail Summit 2018.

Níže naleznete tabulku všech vítězů

Štítky dokumentu: Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: