Instagram pokořil hranici 500 milionů uživatelů

22. 6. 2016 | Kateřina Tauchenová
Počet uživatelů Instagramu se za poslední dva roky zdvojnásobil. Z celkového počtu 500 milionů uživatelů se na tuto sociální síť denně přihlásí na 300 milionů lidí.

Na Instagramu přibylo od loňského září 100 milionů uživatelů. Počet lidí, kteří mají na této sociální síti založený účet, tak překročil hranici 500 milionů lidí. Ještě před dvěma lety byl přitom jejich počet poloviční. Oblíbený je především v Japonsku, Německu, Francii a Indonésii.

80 % uživatelů Instagramu pochází ze zemí mimo USA. Ještě v září 2015 to bylo o 5 % méně. I tak je ale na americkém trhu na této sociální síti zaregistrováno přes 100 milionů lidí, což z ní tvoří atraktivní prostor pro reklamu.

Z celkového počtu uživatelů 300 milionů lidí používá Instagram aktivně každý den. Toto číslo dokazuje, že vnímání Instagramu se pomalu mění a jeho pozice se posouvá od „aplikace, kterou občas zkontroluji“ k „nemůžu bez Instagramu žít“.

Instagram už v počtu uživatelů předběhl i mnohem déle fungující Twitter, který momentálně hlásí kolem 320 milionů měsíčních uživatelů. V porovnání se stále oblíbenějším Snapchatem je pak počet uživatelů Instagramu dvojnásobný.

Nadšení kolem rostoucího počtu uživatelů trochu zmírňuje fakt, že na rozdíl od počtu uživatelů množství příspěvků, které jsou na této síti průměrně sdíleny za jeden den, roste o poznání pomaleji. V prosinci 2014, kdy měl Instagram 300 milionů uživatelů, se na síti každý den sdílelo kolem 70 milionů obrázků. Při 400 milionech uživatelů to bylo 80 milionů fotek a nyní se množství příspěvků pohybuje kolem 95 milionů za den. To může naznačovat, že mnoho uživatelů se začíná přesouvat na rostoucí Snapchat, nebo se jednoduše bojí, že přílišným množstvím příspěvků budou otravovat své přátele a další followery.

Instagram už tedy dávno není sítí pro pár nadšenců, které baví fotit, a začíná se podle toho také chovat. V loňském roce spustil mnoho novinek směřujících k tomu, aby se stal plnohodnotnou reklamní platformou – od marketingového partnerského programu a zavedení call-to-action tlačítek přes prodloužení maximální délky videa na 60 vteřin a uvedení formátu video carousel ads až po zavedení dynamického retargetingu a překročení hranice 200 tisíc aktivních inzerentů.

Otázkou však zůstává, jak se na oblíbenosti Instagramu podepíše zavedení algoritmu na řazení příspěvků, tedy jestli z něj udělá ještě více návykovou záležitost, nebo jeho atraktivitu naopak oslabí odstraněním unikátní možnosti sledování příspěvků přesně v tom pořadí, v jakém je uživatelé sdíleli.

Vývoj Instagramu v čase: 

  • Říjen 2010: Spuštění aplikace pro operační systém iOS

  • Prosinec 2010: 1 milion uživatelů

  • Červen 2011: 5 milionů uživatelů

  • Září 2011: 10 milionů uživatelů

  • 3. dubna 2012: 30 milionů registrovaných účtu na iOS, spuštění aplikace pro Android

  • 4. dubna 2012: 1 milion zaregistrovaných uživatelů v systému android za prvních 24 hodin od spouštění aplikace  

  • 9. dubna 2012: 5 milionů měsíčních aktivních uživatelů v systému Android

  • 30. dubna 2012: 50 milionů měsíčních uživatelů

  • Únor 2013: 100 milionů měsíčních uživatelů

  • Září 2013: 150 milionů měsíčních uživatelů

  • Prosinec 2013: 75 milionů denních uživatelů

  • Březen 2014: 200 milionů měsíčních uživatelů

  • Prosinec 2014: 300 milionů měsíčních uživatelů

  • Září 2015: 400 milionů měsíčních uživatelů

  • Červen 2016: 500 milionů měsíčních uživatelů, 300 milionů denních uživatelů

 Zdroj: Tech Crunch

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: