Instagram testuje možnost libovolné úpravy gridu

18. 1. 2022 | Petr Michl
„Měňte si grid, jak chcete.“ Instagram testuje tento přístup, v jehož rámci by umožňoval přeskupování příspěvků s jejich náhledy v tzv. gridu zcela dle vůle uživatelů.

Mít vymazlený grid na Instagramu je pro mnoho značek dosud něco jako věc profesní hrdosti. Když si procházíte detail jejich účtu s příspěvky v náhledu, tvoří mřížka příspěvků nikoliv náhodnou změť, ale cílený obrazec. A nyní se zdá, že kýženého efektu půjde dosáhnout o něco jednodušeji.

Naznačuje to alespoň objev spottera Alessandra Paluzziho, který nalezl v kódu Instagramu možnost „Upravit grid“ v nastavení profilu. V tuto chvíli jde ovšem o test, který není oficiálně potvrzen.


Zdroj: Alessandro Paluzzi

Tento test je v souladu s nedávným vyjádřením CEO Instagramu, Adama Mosseriho, v němž mluvil o dosud oficiálně neuvedené možnosti „připnutých příspěvků" pro profily. Ta by uživatelům umožnila vybrat určité příspěvky, které chtějí prezentovat v horní části svého gridu (mřížky).


Zdroj: Alessandro Paluzzi

Možnost zcela změnit pořadí příspěvků je ještě výhodnější. Dosavadní propracované gridy totiž vyžadovaly skutečně promyšlenou posloupnost po sobě publikovaných příspěvků, které poté požadovaný obrazec dohromady vytvořily. Co tím myslíme? Například optika Be Seen Optics se snaží držet grid ve tvaru kříže, a musí proto při plánování myslet na pravidelné střídání příspěvků s fotografiemi s těmi s bílou barevností s textem. Po zavedení naznačované funkce by si mohli porovnat vizuální sladění i zpětně, a nebyli by tak svázaní. 


Zdroj: Instagram / Be Seen Optics

Tip redakce:

Alternativním směřováním Instagramu může být nicméně možnost opuštění dosavadní podoby feedu s příspěvky za účelem posílení formátu Stories a Reels, které by se s nimi zobrazovaly spolu v jednom společném velkém feedu. Více o dalším směřování z úst Adama Mosseriho si přečtěte v článku CEO Instagramu představil, jakou cestou se aplikace vydá v roce 2022.

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: