CEO Instagramu představil, jakou cestou se aplikace vydá v roce 2022

11. 1. 2022 | Barbora Vičarová
Budou se i letos stírat rozdíly mezi Instagramem a TikTokem? Nebo nás čeká revoluce v podobě nových obsahových formátů? Plány Instagramu na rok 2022 odryl jeho CEO, Adam Mosseri.

Šéf Instagramu, Adam Mosseri, shrnul uplynulý rok a taktéž nastínil, co nás čeká v roce následujícím – a to vše jak jinak, než pomocí jeho Reels videovlogu na jeho instagramovém profilu @mosseri. Jaké jsou tedy vyhlídky pro rok 2022 a na co by se měli marketéři a social media specialisté připravit? Pojďme se na to podívat.

Ve shrnutí loňského roku Mosseri vypíchl dvě hlavní cesty. Tou první bylo video a soustředění se na video obsahy na platformě – Instagram výrazně šlápl do Reels formátu, ale snažil se také konsolidovat videoformáty (třeba tím, že vypnul IG TV a povolil dlouhé formáty i v Reels, které lze kompletně zhlédnout na hlavní stránce feedu) nebo nabídl mnoho nových funkcí, pomocí kterých lze videa upravovat a postprodukovat rychle a efektivně přímo v aplikaci. 

Druhým hlavním zaměřením roku 2021 byla kontrola. Snaha nabídnout uživatelům možnost kontroly nad tím, jaký obsah se jim bude zobrazovat, ale i toho, kdo je může na Instagramu kontaktovat, kdo uvidí počty jejich likes nebo s kým svůj obsah veřejně sdílí. Co nás ale čeká letos? Bude v těchto cestách Instagram pokračovat nebo se vrhne i do jiných témat?

Rychlé změny vstříc videu

Podle Mosseriho je potřeba znovu promyslet, čím Instagram v dnešní době vlastně je. Svět se totiž rychle mění a tato platforma se musí měnit s ním. Hlavní změnou proto bude odklon k videoobsahu: 

Budeme se dvakrát víc soustředit na video, už nejsme pouze aplikace na sdílení fotografií. A budeme se s videoformáty soustředit primárně na Reels, které jsou naším hlavním obsahem, na který se chceme zaměřit.”

Podobnost s TikTokem tedy stále přetrvává a zdá se, že se mu chce Instagram v mnohém přibližovat. Už nyní často tvůrci sdílí svá videa na obě platformy a z mnohých Reels je jasná inspirace právě trendy, které pochází primárně z TikToku. 

A to se často nelíbí i fanouškům, kteří i pod Mosseriho videem upozorňují na to, že instagramový algoritmus záměrně diskvalifikuje fotografie a tlačí dopředu právě Reels a zábavné videoformáty, a pomalu se tak mění v duplikát TikToku. Otázkou je, kdy se dočkáme celoformátových Reels, které budou vyskakovat ihned při otevření aplikace, tak jako je to nyní na For You Page TikToku.

Je Instagram nový Messenger?

Instagram si evidentně vědom také toho, že stále více mladých spolu zde komunikuje v soukromých zprávách. Mosseri říká:

Instagram může být tím nejlepším místem, kde se mohou lidé spojit se svými přáteli a komunikovat zde o svých zájmech. Jako Instagram musíme přijmout fakt, že dopisování si je v současné době hlavním nástrojem komunikace mezi lidmi.”

Kontrola a transparentnost

I v novém roce pak chce platforma pokračovat v zaměření na bezpečí, soukromí a kontrolu toho, co se vám bude na vaší zdi zobrazovat. A velkým bodem bude v roce 2022 také transparentnost. Podle Mosseriho je důležité, aby lidé věděli, jak Instagram funguje a aby si byli vědomi toho, co to pro ně znamená a jak s platformou lze nakládat. 

S tím by mohl souviset třeba plánovaný návrat chronologicky řazeného feedu, který si možná někteří uživatelé pamatují z počátků Instagramu, nebo funkcionalita Favourites, díky které si můžete označit ty profily, které vás nejvíce zajímají a zajistit si tak, že vám neuteče žádný jejich obsah. 

Tvůrci vpřed

Soustředit se chce Instagram také na tvůrce. Mosseri uvedl, že už nyní vidíme odklon od velkých institucí k jednotlivcům a právě tvůrci obsahu jsou těmi, kdo nyní vládnou sociálním sítím. A proto jim platforma chce nabídnout možnost vydělávat si přímo v rozhraní Instagramu. Cílem je, aby uživatelé mohli nerušeně tvořit a jejich sledující je mohli podporovat nebo si předplácet exkluzivní obsah přímo v aplikaci, tak aby tvůrci nemuseli utíkat na jiné platformy typu Patreon nebo HeroHero. 

Všechny změny byly dle Mosseriho výrazně ovlivněny pandemií, která kompletně proměnila svět, to jak konzumujeme média a to, kým jsme. A právě proto se i Instagram chce v novém roce zamýšlet nad tím, jak funguje a co lidem přináší.

 

Štítky dokumentu: Instagram Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: