Infografika: Kdy je nejlepší čas pro publikování příspěvků na Facebooku? Rozdělení dle odvětví

10. 1. 2013 | Petr Michl
Kdy je nejlepší den pro publikování příspěvků na Facebooku? Nová studie přináší rozdílná doporučení FB stránkám z 15 odvětví ekonomiky.

Určit, kdy je nejlepší den a hodina pro publikování příspěvků na Facebooku, je jedna ze základních otázek, kterou se zabývá každý správce FB stránek. Většina z nás už ví, že mezi 19 a 20 hodinou nekoukají všichni na zprávy v televizi. Naopak primetime je u největší sociální sítě s tím v TV společný. Stejně tak už je dobře známé, že víkendy nejsou "mrtvé". Velké množství lidí sedí před počítači především v neděli večer. Správné určení dnů, kdy naše příspěvky nejlépe zaberou, pro každý typ stránek je však velmi obtížné. Studie společnosti LinchpinSEO se o to nicméně pokouší dle jednotlivých odvětví.

Statistika vychází ze zkoumání zapojení fanoušků na více než 1800 top Facebook stránkách. Nejčastějším projevem interakce je lajk. Lajky tvoří 79 % interakce, 15% připadá na komentáře a pouhých 6 % na sdílení.

 

Večerní a noční příspěvky mezi 20 a 7 hodinou mají překvapivě o 14 % větší míru interakce, než ty během dne mezi 8 a 20 hodinou. Značky, které publikují příspěvky jednou nebo dvakrát denně, se mohou chlubit o 14 % větší mírou interakce ve srovnání se zbytkem. Příspěvky publikované o víkendu mají o 14,5 % větší míru interakce než ty ve všedních dnech. Přesto na víkend připadá jen 14 % příspěvků. Právě nevyužívání možnosti postovat i o víkendu je největší promarněnou příležitostí ve většině odvětví. Toto doporučení se musí ovšem vnímat s vědomím toho, že větší míra interakce v dnech volna nemusí nutně znamenat, že lidé jsou v tu dobu více u Facebooku. Mnohem pravděpodobnější faktor může být omezený počet konkurenčních příspěvků, s kterými musí ty, co jsou nyní v tu dobu publikovány, soupeřit.

 

Reklama a konzultační činnost

Plodné jsou víkendy. Příspěvky o sobotách a nedělích vykazují o 69 % větší interakci, než ty ve všedních dnech. Přesto na víkend připadá jen 11 % příspěvků.


Automobilový průmysl

Příspěvky o víkendu mají o 15 % větší míru interakce, než ty ve dnech pracovních.


Oděvní průmysl a móda

Zapojení fanoušků stoupá s postupujícím pracovním týdnem a vrcholí ve čtvrtek, kdy je interakce fanoušků se stránkou 13 % nad celotýdenním průměrem. V tomto ohledu jsou také velmi dobré soboty.


Běžné spotřební zboží

Stránky značek v odvětvové kategorii, v které se nachází například brandy společností Procter & Gamble nebo Kraft Foods, publikují o víkendu jen 15 % příspěvků, ač jsou to dny s nadprůměrným zapojením fanoušků. To platí i pro středy, čtvrtek je naopak z hlediska interakce o 9 % pod průměrem.


Zábavní průmysl

Žádné překvapení nečekejte, lidé se chtějí o víkendu bavit a interagují se stránky o 20 % více než během všedních dnů, v samotnou sobotu to je o 17 % více.


Finance

Banky mají téměř historicky dané, že otvírací dobu potřebám lidí nijak zvlášť nepřizpůsobují, a často proto mají zavřeno o víkendu a téměř s jistotou to platí pro neděli. V neděli také banky publikují na Facebooku jen 4 % ze svých týdenních příspěvků, míra interakce fanoušků je přitom v těchto dnech o 29 % větší než ve všedních dnech.


Potraviny a nápoje

Značky v tomto odvětví publikují o víkendu jen 19 % příspěvků, míra interakce je ovšem v těchto dnech o 19 % vyšší než od pondělí do pátku.


Maloobchodní prodejci s běžným zbožím

Rozložení míry interakce je poměrně vyvážené v průběhu celého týdne, nejlépe ze všech dnů ale vychází pondělí.


Zdraví a krása

Největší míru interakce vykazuje neděle a pondělí. Tyto dny jsou o 12 % a 11 % nad průměrem míry interakce za celý týden, nejvíce pod průměrem je naopak úterý. Přesto se příspěvky v úterý rovnají 17 % počtu z celého týdne.


Neziskový sektor

„Neziskovky“ by měly postovat více o víkendu. Příspěvky publikované o sobotách a nedělích mají o 15 % větší míru interakce, než ty ve dnech pracovních.


Média

Lidé si rádi doplňují informační mezery za celý týden během neděle, naopak vstup do pracovního týdne bývá nejslabší, v míře interakce je 9 % pod průměrem.


Sport

Většina sportovních klání se odehrává o víkendu, a tak není překvapením, že tyto dny vedou. Neděle vykazuje míru interakce o 11 % vyšší než je průměr. Nejslabší je středa.


Technologie

Zájemci o technologie jsou výjimkou potvrzující pravidlo. S facebookovými stránkami interagují nejvíce v pondělí (až o 30 %vyšší míra interakce oproti průměru).


Telekomunikace

Nejsilnější jsou pátky, neděle a pondělí. Nejslabší je naopak úterý (míra interakce 9 % pod průměrem), v němž se přesto publikuje 17 % všech příspěvků za týden.


Cestování a volný čas

Tipy na výlety a trávení volného času se stávají aktuálnější s končícím pracovním týdnem, míra interakce se zvedá nad průměr ve čtvrtek a vrcholí v neděli, kdy je oproti němu o 19 % vyšší.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?