Jak se daří Twitteru?

30. 8. 2010 | Handl Jan
Docela dobře. Očekávání byla sice větší, ale i tak se jedničce v segmentu mikroblogování vede dobře. Brzy se můžeme dočkat 100 milionů uživatelů, což je hranice snů, o níž se zakladatelům Twitteru v roce 2006 určitě ani nezdálo.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Docela dobře. Očekávání byla sice větší, ale i tak se jedničce v segmentu mikroblogování vede dobře. Brzy se můžeme dočkat 100 milionů uživatelů, což je hranice snů, o níž se zakladatelům Twitteru v roce 2006 určitě ani nezdálo.

Kde je o Twitter zájem?

Společnost comScore jednu z tiskových zpráv týkajících se bádání o Twitteru postavila na tom, že nejúspěšnějšími zeměmi z pohledu penetrace mezi internetovými uživateli kraluje Indonésie. Není to nic divného, jelikož tento asijský stát je i v TOP 5 nejvíce zastoupených zemí na Facebooku. Indonésanů je 231 milionů a přes 20 % z těch, kteří jsou na internetu, používá Twitter. Přesněji řečeno chodí na stránku Twitter.com. Údaj o tom, že Twitter.com navštěvuje 92,9 milionů lidí, je trochu zavádějící. Existuje totiž mnoho klientských aplikací, které nejsou v těchto počtech zohledněny.

Každopádně Twitter je velmi populární v Indonésii, Brazílii a Venezuele. Reach mezi uživateli internetu v těchto zemích je okolo dvaceti procent, což je na v podstatě minoritní zábavu slušné. V Evropě vede Nizozemí, 17,7 % obyvatelstva používajícího internet používá i Twitter. Indonésie je zemí sociálním sítím zaslíbenou. Brazílie také a troufám si odhadovat, že ve Venezuele táhne zájem o Twitter místní diktátor, kteý si postavil tým mnoha lidí, kteří komunikují s veřejností prostřednictvím účtu na Twitteru.

Twitter a smartphony

Twitter, respektive mobilní verze, na tom není špatně ani u uživatelů chytrých mobilních telefonů. Ve Spojených státech prý měsíčně mobilní verzi Twitteru používá 4,2 milionu lidí, a to samozřejmě nejsou započítáváni ti, kteří používají nejrůznější aplikace. Jinak řečeno, na mobilní stránky Twitteru chodí 8,6 % amerických uživatelů smartphonů. V Evropě je to trochu slabší, na mobilní Twitter chodí 1,7 milionu majitelů chytrých telefonů, tedy jenom 2,8 % evropských uživatelů smartphonů. Mezi národy vedou v tomto ohledu Britové, Němci a Francouzi.

Pro zajímavost je vhodné doplnit, že Češi se v těchto žebříčcích nevyskytují, a to nejenom proto, že u nás výzkum neprobíhal. Je jasné, že několik desítek tisíc uživatelů Twitteru nemůže vzhledem k poměrně vysoké penetraci internetu a chytrých mobilních telefonů znamenat kdovíjaké hodnoty. Zdá se, že Twiter u nás stagnuje a pokud můžeme sledovat nějaký růst počtu uživatelů, tak zanedbatelný.

Jak Twitter roste?

Meziroční růst návštěvnosti Twitteru je 109 % (srovnání návštěvnosti za červen 2009 a červen 2010). Toto číslo platí globálně, existují regiony, kde Twitter roste upravdu významně. Latinská Amerika se změnou o 305 % je na tom nejlépe, následuje region Asia Pacifik (243 %). Nejhůře je na tom Severní Amerika, s nárůstem pouhých 22 %. Twitter tedy nerostl díky zavedeným regionům, ale díky Indonésii, Brazílii, Venezuele a dalším státům z Asie a Jižní Ameriky. Ve srovnání s Facebookem je Twitter stále ještě okrajová záležitost. Globálně jsou tři čtvrtiny lidí z uživatelů internetu na nějaké sociální síti alespoň jednou měsíčně. Sociální sítě jsou tak jednou z hlavních činností, kterými se lidé na internetu zabývají, ne-li tou vůbec nejčastější.

Globální růst v počtu uživatelů klasického internetového Twitteru meziročně z 44,5 milionů na 92,9 milionů, je to dost, nebo málo? Nabízí se srovnání s Facebookem, který uvádí počty aktivních účtů, tedy diametrálně odlišný údaj. Za den prý Facebooku přibude čtvrt milionu nových duší a celkem je prý aktivních nějakých půl miliardy lidí. V tomto srovnání (i když jde o míchání jablek a hrušek) si Twitter vede docela dobře. V top webech je podle serveru Alexa.com Facebook na prvním místě, Twitter desátý a poráží třeba Amazon a WordPress. V českém žebříčku Alexy je Twitter na nějakém 58. místě, což taky není nejhorší. Mezi českými uživateli je Twitter populárnější než například portál SMS.cz a web České televize. Nutno ovšem podotknout, že tento žebříček je také potřeba brát s rezervou.

Závěrem se sluší dodat, že uživatelé Twitteru nejsou závislí jenom na webových stránkách Twitter.com a mobilní verzi pro chytré telefony, ale také využívají nejrůznější aplikace, kterých je několik tisíc. A čísla z tohoto posledního zdroje nedá asi nikdo dohromady. Zajímavý je i údaj o tom, že nedávno bylo napočítáno celkem 20 miliard tweetů. V tomto čísle jsou započítány tweety ze všech možných zdrojů a aplikací, počet nul je ohromující. Mimochodem, jubilejní tweet prý poslal jakýsi Japonec, který se poté, kdy byl jeho čin “odhalen”, stal mikrocelebritou a užil si svých 15 minut slávy. Počítadlo počtu tweetů, díky kterému se dá sledovat, jak tweety “naskakují”, je neoficiální. A možná ani sám Twitter neví, kolik tweetů a uživatelů plus mínus má. Jasné ale je, že Twitteru se daří dobře, a to ze všech pohledů...


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?