Kam směřuje online žurnalistika? The New York Times začíná vydávat články o rozsahu krátkých knih

3. 1. 2013 | Bednářová Daniela
Online článek, který přečtete a prohlédnete za hodinu - má šanci se uchytit?

V době, kdy je umění přimět čtenáře přečíst několik odstavců, se jeden z nejproslulejších deníků světa, The New York Times, pustil do riskantního podniku. Rozhodl se několika vybraným tématům věnovat výrazně více prostoru a navíc je zpracovává jiným způsobem, než je pro klasické zpravodajství či publicistiku běžné.

 

Multimediální projekt Snow Fall, který je prvním dokumentem ze série, se týkal tragédie na Tunnel Creek ve státu Washington. Šestnáctičlenná skupinu amerických sportovců se i přes varování o lavinovém nebezpečí vydala sjíždět nebezpečný svah a lavina se třem z nich stala osudnou. The New York Times vydal dokumentární dílo ve spolupráci se serverem Byliner.com. Ten se zaměřuje na vydávání a prodej krátkých elektronických knih. Díky spolupráci je dokument dostupný i jako e-kniha. Jeho autorem je tvůrce původního článku pro deník John Branch. Ten svůj původní text výrazně rozšířil. Udělal interview se všemi přeživšími, ale také s rodinami všech šestnácti členů, přidal i vyjádření expertů. Prozkoumal i dostupné oficiální dokumenty - policejní zprávy, zprávy horské záchranné služby či telefonáty na linku 911.

 

Výsledek je výjimečný ale hlavně po vizuální stránce. Obrazové složky jsou interaktivní a do textu jsou začleněny velmi organicky. Celý design vypadá čistě. Čtenáře neruší hromady reklam (i když to se může časem změnit), má k dispozici nejen obrázky, ale i interaktivní mapy a doplňující videa. Jednotlivé prvky na sebe dobře navazují, i když je dokument rozdělen do několika kapitol.

 

Příběh, o kterém dokument vypráví, se odehrál již v únoru 2012. Ze zpravodajského příspěvku se tak během šesti měsíců dokumentární práce stal poněku odlišný útvar, který ale vzbudil u čtenářů velmi kladné ohlasy.

Zdroje: www.nytimes.com, www.brandchannel.com

Štítky dokumentu: Budování značky YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: