Kampaň Hej-Ty bojuje proti nenávisti humorem

8. 10. 2015 | Petr Michl
Hej-ty bojují vtipně a chytře proti nenávisti v české společnosti.

 

Vadí vám agrese v české společnosti? Nová kampaň neziskové organizace Nesehnutí se snaží poukázat kampaní Hej-Ty na nesmyslné projevy nenávisti, které jsou v poslední době ve veřejném prostoru čím dál častější. Mottem kampaně je pak sdělení „Hejt je nejhorší kámoš na celej život“.

To je zachyceno ve videu produkovaném společností Epicture, které sleduje vývoj hejtra doslova od mládí přes kariéru u hranolek i v kanceláři až do zapnutí pytle mrtvoly.  

Organizace Nesehnutí, která je známá pořádáním soutěže Sexistické prasátečko, ovšem směřuje kampaň z YouTube i Facebook kanálu především na microsite www.hej-ty.cz. Na ní si mohou zájemci udělat online kvíz, aby si otestovali, jak jsou na tom sami s mírou své osobní tolerance a nenávisti. Už ten zdobí velmi uvolněná a mladistvá textace doplněná humornými ilustracemi. Přikládáme třeba tu u otázky, kde má testovaný na výběr, zdali kozy patří na pastvu, k plotně, nebo na billboard. Kampaň se tak snaží zejména „učit žít mladou generaci s chladnou hlavou".

Skvělá copywriterská práce je ale vlastní i sekci hejtfakty, jež ilustruje psychologické i sociální aspekty nenávisti na větším prostoru. Texty si zachovávají srozumitelnost a údernost, i když začínají u popkulturních paralel s Homery Simpsony a Cartmany, aby končily u odkazů na samostudium zdrojů, které jdou více do hloubky.


I u těchto zdrojů ovšem může vedle sebe dlít pojednání o svobodě od Ericha Fromma a odkaz na inteligentní rap od Prago Union. Hej-Ty jsou tedy tak přístupné a chytré, jak to jen jde. Nezaslouží si váš hejt, ale lajk. Na závěr přídáváme několik printscreenu z kvízu. Začít můžete třeba u něj.






Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: