Kdo je nová CEO Twitteru Linda Yaccarino a s čím se musí vypořádat

15. 5. 2023 | Petr Michl
Elon Musk končí ve vedení Twitteru, nejvyšší pozici po něm převezme zkušená manažerka ze světa tradičních médií, Linda Yaccarino. Zjistěte, proč může být právě ona tou správnou volbou.


Zdroj: NBC Universal


Elon Musk za sebe hledal náhradu. Ostatně pro to, aby odstoupil z pozice CEO, se vyslovil loni v prosinci „hlas lidu“ v jím vyhlášené anketě. V pátek 13. 5. bylo pak potvrzeno, že vedení sociálního média bude mít nově na starosti zkušená mediální manažerka Linda Yaccarino. Neleží před ní lehký úkol, ale zdá se, že má přesně ty profesní zkušenosti, které by ji mohly k jejímu splnění pomoci.

Linda Yaccarino umí jednat s lidmi, kteří se obrátili k Twitteru zády

Linda Yaccarino přichází z americké mediální společnosti NBCUniversal. V ní působila od roku 2011 a do zmíněného pátku třináctého byla ředitelkou reklamy, obchodu a klientských partnerství. Laicky řečeno se starala o to, aby televize NBC a další mediální projekty společnosti získávaly dostatek peněz od inzerentů. Předtím působila bezmála dvě dekády ve společnosti Turner Entertainment, dlouhou dobu z toho jako výkonná ředitelka. Turner Entertainment mimo jiné vlastní CNN.

Yaccarino má tedy obrovské zkušenosti s vedením velkých mediálních společností, které patří mezi tzv. tradiční média. V NBC Universal se přitom potýkala přesně s tím, co Muskovi nešlo: naplňováním strategie pro dlouhodobé získávání peněz z inzerce.

Twitter je teď reklamní pouští

Chování Elona Muska v čele Twitteru bylo antitezí toho, co byste si představovali pod pojmem „zodpovědné vedení“. Musk už dopředu strašil inzerenty prohlášeními o jeho pojetí svobody slova a o omezování moderace obsahu. Jeho zmatečné zavádění a opouštění či upravování různých prvků, stejně jako prapodivné výlevy v tweetech, pomohly vytvořit situaci, kdy velká řada velkých společností nepovažuje Twitter za bezpečné sociální médium pro vlastní inzerci.

V rámci velké vlny propouštění se nezaměřil zdaleka jen na vývojáře pracující na nepodstatných funkcích, ale „redukoval stavy“ i v odděleních zaměřených na moderování obsahu a jeho fact-checking, stejně jako v obchodních týmech.

Podle zprávy Bloomberg poklesly od koupě Twitteru Muskem v říjnu loňského roku masivně reklamní příjmy. Dle dat výzkumné společnosti Pathmatics utratili loni od září do října největší inzerenti na Twitteru za reklamy 71 milionů dolarů. Během předchozích dvou měsíců ale tato částka klesla na 7,6 milionu dolarů, což představuje pokles o 89 %.

 

Yaccarino musí přesvědčit inzerenty, že Musk už „nebude zlobit"

Linda Yaccarino přes výše řečené podporovala Muska v čele Twitteru, aktuálně 2. nejbohatšímu člověku světa může být sympatická i svou politickou profilací — účastnila se v poradní skupině bývalého prezidenta USA Donalda Trumpa. Jisté vzájemné chemie si mohli všimnout návštěvníci dubnové marketingové konference Possible v Miami, kde vedla Linda Yaccarino s Muskem na pódiu rozhovor. Vidět ho můžete níže.

V jeho rámci pochválila Muska za to, že je „otevřený tomu, aby se podílel na nových pravidlech transparentnosti a bezpečnosti“ na Twitteru. Sama přitom připomněla, že svoboda slova neznamená svobodu dosahu — naznačila tedy, že je v pořádku snížit dosah nevhodnému obsahu.

Zároveň Muska na konferenci plné zástupců velkých značek upozornila, že „lidé v této místnosti jsou (pro Twitter) cestou k ziskovosti".

Musk již upřesnil, že Linda Yaccarino bude Twitter vést a věnovat se jeho byznysu, zatímco on bude dohlížet na vývoj a celkové technické pozadí společnosti z pozice technického ředitele.

Její důraz na růst reklamních příjmů bude nezbytný. Musk si sice vytyčil, že Twitter Blue osvobodí platformu od závislosti na reklamě, ale od slibovaného bodu, kdy by inzerenti přinášeli jen polovinu příjmů a tu druhou by posílali předplatitelé, je stále daleko. Potřeboval by k tomu (v relaci k loňskému obratu) 24 milionů uživatelů platících 8 dolarů měsíčně, dosud jich je ale jen 670 tisíc. A to navzdory snaze přeměnit běžné i hvězdné uživatele na předplatitele značně na sílu.

Pro Twitter tak bude nejlepším scénářem, když bude Musk „tichým mužem v pozadí“ a nechá Lindě Yaccarino prostor k tomu, aby velkým inzerentům vysvětlila, že s ní přichází „řád a pořádek“. Nedomníváme se, že je toho Musk schopen. Na závěr jejich společného rozhovoru na konferenci Possible mluvila o Muskovi jako u muži, který se vynasnaží už netweetovat po 3. hodině ráno. Skoro bychom se vsadili, že ji nyní bude čekat řada ranních probuzení do kruté reality, jež tento předpoklad popře. 

 

Štítky dokumentu: Twitter

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: