Koho se ptají teenageři na otázky spojené se sexem? Teď na to mají chatbota

6. 2. 2019 | Milada Zemanová
Sexuální otázky se řadí do kategorie teenagerských témat, které nechtějí řešit s rodiči a je trapné se ptát kamarádů. Nový chatbot Roo je k dispozici po celý den a zodpoví jakékoliv dotazy. Bez zesměšňování a odsuzování.

Kde sehnat antikoncepci? Co dělat, když se mi někdo líbí? Jak často můžu masturbovat? To je jen výčet otázek, které se objevují v myslích dospívajících dětí, a na které se těžko hledají odpovědi. Rodičů se ptát nechtějí a Google není vždycky nejlepším rádcem. A právě z tohoto důvodu nezisková organizace Planned Parenthood (Plánované rodičovství) představila chatbota jménem Roo, na kterém spolupracovala s produkční agenturou Work & Co.

Roo má za úkol zodpovědět veškeré dotazy související s milostným životem a dospíváním a cílí na věkovou skupinu 13 až 17 let. Každý se tak může zeptat na libovolnou otázku beze strachu, že se dočká výsměchu.

Konverzace s Roo je zdarma a zcela diskrétní, takže se děti nemusí bát o své soukromí. Veškeré odpovědi vychází ze znalostí předních expertů organizace Planned Parenthood a dotazy při jeho vývoji byly sesbírány od skutečných teenagerů. Roo se snaží prokázat, že žádný dotaz není hloupý, divný ani úchylný, a chce tak podpořit sebedůvěru mladých lidí.

Leana Wenová, prezidentka Planned Perenthood, uvedla:

Víme, že mnoho mladých lidí je nervózní nebo v rozpacích, když se ptají na otázky ohledně sexuálního života. Potřebné informace hledají online, aby otázky jejich otázky zůstaly anonymní. Je proto důležité, aby naše mládež získala spolehlivou odpověď, které může důvěřovat."

Současně se Roo neustále vyvíjí. S každým dotazem je chytřejší. Ví, jaké dotazy jsou nejčastěji kladené, a jakým otázkám je potřeba věnovat speciální pozornost. Pokud však teenageři nezískají své odpovědi, Roo je propojí s mentory, kteří jim díle pomohou.

Tento chatbot se může stát vítaným pomocníkem pro všechny dospívající, kteří se hledají, jsou nejistí, prozkoumávají své tělo a navazují intimní vztahy. Jistota, že nebudou vystaveni kritice ani pošklebkům od okolí, jim dodá pocit bezpečí a umožní prožít klidné dospívání. Je příjemné vidět aplikace chatbotů i mimo komerční sektor, i v tom neziskovém totiž mohou pomoci. 

Zdroje: Planned Parenthood, AdAge

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: