Konec němým Stories a brzy také Reels. Instagram přidává automatické titulky

10. 5. 2021 | Fabiena Baráková
Po YouTube nebo Facebooku se přidává s automatickými titulky i Instagram. Nově si tak budete moct prohlížet Stories, aniž byste museli mít nutně zapnutý zvuk.


Zdroj: Instagram

Instagram se neustále snaží zvyšovat komfort svým uživatelům. Spolu s masivním rozmachem Stories a poměrně novou funkcí Reels jdou však ruku v ruce i nedostatkyz nich plynoucí. Jedním z nich je zhoršený zážitek primárně z videí s mluveným slovem, pokud z nějakého důvodu nemůžete mít puštěný zvuk. Ať už proto, že jste zrovna seděli na nezáživné poradě, nebo se vám prostě jen nechtělo vypínat dobrou písničku či zajímavý podcast na mobilu. Nová funkcionalita „Captions sticker” by měla usnadnit interakce s obsahem nejen v popsaných situacích, ale také sluchově postiženým.

Prakticky funguje tak, že nahrajete video (ve Stories nebo Reels), nebo vyberete z vlastní galerie. Ve fázi, kdy si vybíráte různé nálepky, GIFy či polohu, zvolíte možnost nálepek a pak už jen vyhledáte tu správnou, která převede vaši řeč do textové podoby. Samozřejmostí je také úprava stylu, umístění titulků, barvy a samotného textu tak, aby to celé odpovídalo vašemu obsahu. Po zveřejnění se ostatním uživatelům u vašeho příspěvku titulky automaticky zobrazí.

Nutno podotknout, že tato funkce je dostupná zatím pouze v angličtině a ve stejnojazyčných zemích. Bát se však nemusíte. Instagram má v plánu tuhle fičuru brzy zavést i do ostatních zemí (a jazyků). Se spouštěním přijde jako první na řadu Stories. Následovat bude testování v Reels, takže k běžným uživatelům se titulky u této možnosti dostanou až jako poslední.

Historicky o této novince víme už z loňského roku, kdy bylo její spuštění oznámeno spolu s dalšími funkcemi, jako Collab sticker, Link sticker, Reshare sticker a další. Také Facebook nezůstává pozadu a na automatické titulky se rovněž chystá. Zatím je to však ve fázi vývoje. Samotná Captions sticker se začala testovat letos na jaře, a to mezi vybranými uživateli Instagramu.

Zajímavostí je, že toto spuštění testování přichází jen chvíli poté, co TikTok oznámil vlastní automatické titulky. Avšak nějaké rozdíly tam jsou. Zatímco TikTok vám umožní pouhý automatický převod angličtiny nebo japonštiny do textu, Instagram vám umožní s titulky dále pracovat. Právě tento rozdíl v možnostech následných úprav způsobuje, že jej příliš mnoho tvůrců na této platformě nevyužívá a dál se raději spoléhá na vlastní vkládání titulků nebo aplikace třetích stran.

Instagram už dříve ohlásil, že tuto funkci spouští u Threads a IGTV. Ovšem rozšíření do mnohem více využívaných formátů, jako jsou Stories a Reels, bude mít mnohem větší dopad. Už jen proto, že jen samotná storíčka vytvoří denně více jak 500 milionů lidí.

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: