McDonald's čelí žalobě kvůli hračkám v Happy Meal

16. 12. 2010 | ČTK
Americká organizace na ochranu spotřebitelů podává žalobu na řetězec restaurací s rychlým občerstvením McDonald's. Chce mu zabránit, aby přidával do svých dětských menu Happy Meal hračky a lákal tak děti do svých restaurací. Středisko pro vědu ve veřejném zájmu (CSPI) uvádí, že McDonald's svým chováním porušuje zákony na ochranu spotřebitelů v Kalifornii.

McDonald's

Americká organizace na ochranu spotřebitelů podává žalobu na řetězec restaurací s rychlým občerstvením McDonald's. Chce mu zabránit, aby přidával do svých dětských menu Happy Meal hračky a lákal tak děti do svých restaurací. Středisko pro vědu ve veřejném zájmu (CSPI) uvádí, že McDonald's svým chováním porušuje zákony na ochranu spotřebitelů v Kalifornii.

Žaloba byla podána dnes jménem Monety Parhamové. Ta tvrdí, že její malé děti chtějí chodit do restaurací McDonald's kvůli hračkám, které zde dostanou. Podle CSPI se tak McDonald's zaměřuje reklamou přímo na malé děti, a porušuje tak několik zákonů na ochranu spotřebitelů, protože využívá zranitelnost dětí. CSPI dodala, že nepožaduje v žalobě žádné finanční odškodné, pouze změnu chování.

"Jsme hrdí na náš Happy Meal a máme v úmyslu naši značku, naši pověst a naše jídlo důrazně bránit," uvedla mluvčí McDonald's Bridget Coffingová. "Nasloucháme našim zákazníkům a rodiče nám stále říkají, že schvalují náš Happy Meal."

Praktiky McDonald's jsou pozorně sledovány. San Francisco se nedávno stalo prvním městem, které zakázalo restauracím s rychlým občerstvením přikládat hračky k dětským jídlům, která nesplňují stanovené nutriční hodnoty. Podobná vyhláška byla schválena i v oblasti Santa Clary, napsaly agentury AP a Reuters.

McDonald's začal nabízet Happy Meal ve Spojených státech v roce 1979. V současnosti nabízí ve svých menu mimo jiné postavičky z oblíbených filmů, jako Shrek, nebo vyhledávané hračky, včetně Barbie. Menu Happy Meal bylo pro McDonald's obrovským hitem a spustilo podobné nabídky u dalších řetězců rychlého občerstvení.

V roce 2006 utratily podniky rychlého občerstvení včetně McDonald's za hračky a reklamu lákající děti 520 milionů dolarů (9,8 miliardy korun). Reklama tohoto typu podle odborníků děti dokáže hodně ovlivnit a v USA, bojujících s dětskou obezitou, není vítána. Odborný časopis Pediatrics rovněž nedávno zveřejnil studii, podle níž dají děti přednost svačině, jejíž obal zdobí populární postavičky.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: