8 triků, které vám pomohou využívat firemní účet na Instagramu naplno

4. 9. 2018 | Kristýna Vozková
Instagram není jen o selfíčkách a filtrech. Podívejte se na několik tipů, které vám pomohou rozjet podnikání na této platformě naplno.

Dost bylo řečeno o tom, jak mladá generace žije jen selfíčky a lajky a jak špatný mohou mít sociální sítě vliv na mladé generace uživatelů. Pojďme se nyní podívat na to, jaké výhody Instagram nabízí pro podnikatele a jejich byznys. Díky celé řadě interaktivních nástrojů vám umožní zapojit publikum do akce v reálném čase, získat více sledujících, ale zároveň i nápadů pro zlepšení svého vlastního podnikání.

Nebojte se akčních tlačítek

Firemní účet vám nabízí celou řadu akčních tlačítek a je jen na vás, jestli chcete, aby si návštěvníci vašeho profilu zarezervovali stůl v restauraci, objednali jídlo domů nebo koupili lístky na koncert. Můžete jim nabídnout všechno a nebudou přitom muset opustit Instagram.  

Nezahlcujte svůj účet linky, s Linktree je umístěte všechny na jednu stránku

Odkaz v biu (stručném popisku účtu, pozn. red.) je praktický, dokud máte jednu webovou stránku, službu nebo produkt. Pokud se ale oblast vašeho podnikání rozroste, mohli byste svůj profil zahltit nevzhlednými linky a zkomplikovat tak návštěvníkům orientaci. Naštěstí Instagram nabízí rozšířenou možnost odkazování prostřednictvím jediné vstupní stránky, na kterou umístíte všechny potřebné odkazy. K jejímu vytvoření vám pomohou nástroje jako Linktree, Leadpages, Lnk.bio nebo Link in Profile. Ukázku perfektního zvládnutí můžete vidět například na účtu zpěvačky Alicie Keys.

 

Přidávejte nové příspěvky i do Stories

Mnoho lidí si dnes ráno namísto zdlouhavého projíždění feedu jednoduše pustí Stories a u jejich sledování se věnuje celé řadě dalších činností. A ano, víme, že tvořit kontinuálně atraktivní Příběhy je obtížné. Můžete si ale pomoci i obyčejnými příspěvky. Přidáním nového příspěvku do Stories výrazně zvýšíte pravděpodobnost, že jej vaši sledující nepřehlédnou. Zároveň tak své Příběhy okořeníte o trochu odlišný obsah. Stačí zvolit u dané fotografie sdílení a vybrat možnost Přidat do příběhu příspěvek”.

Umožněte nákup ze Stories

V červnu Instagram umožnil uživatelům nakupovat přímo ze Stories. Ikonka nákupní tašky, známá dříve jen z feedu, se tak objevila v Příbězích a dala značkám možnost propagovat své produkty před více než 300 miliony lidí, kteří si Stories denně prohlíží. Pokud tedy máte svým zákazníkům, co nabídnout, využijte možnosti oslovení širokého publika, stejně jako to dělá například značka Louis Vuitton. 

Nezapomeňte se zmínit o svých partnerech

Vlastníte televizní kanál a chcete diváky seznámit s novým hostem vaší show? Bude ve vaší restauraci vařit známý šéfkuchař? Podařilo se vám pro spolupráci získat vlivného influencera? Nebo jen chcete podpořit přítelův byznys? Zmiňte se o něm. Díky jedinému kliknutí se budou moci vaši odběratelé podívat na jeho profil a získat celou řadu dalších informací. Samozřejmě máte zároveň jedinečnou možnost přilákat tímto způsobem nové followery i na vlastní profil.

Zeptejte se sledujících

Otázky jsou velice užitečným nástrojem, který vám mimo jiné pomůže s tím nejdůležitějším – zjistit, co vaše odběratele baví a zajímá, jaký obsah by od vás chtěli vidět. Můžete od nich ale také získat cenný feedback na již zavedené produkty nebo služby a samozřejmě také inspiraci při tvorbě nových příspěvků, ale i na rozvoj podnikání. Zároveň budete se svým publikem schopni komunikovat na vysoce personalizované úrovni, což jistě ocení.

Nechte rozhodnutí na sledujících

Je příjemné vědět, že se vaše oblíbená značka zajímá o váš názor.  Zkuste tak své sledující zapojit do rozhodování, ať už se bude týkat dalšího příspěvku nebo něčeho více závažného, jako například nové příchutě vašeho produktu nebo barvy outfitů podzimní kolekce. Dejte jim najevo, že na jejich názoru záleží a že může dokonce pomoci při tvorbě podnikatelského záměru. 

Získejte diváky díky IGTV

Díky IGTV můžete nahrávat a sdílet až hodinu dlouhá vertikální videa. Pokud tedy máte zajímavý obsah, který stojí zato sdílet nebo se jen se svými sledujícími chcete podělit o zajímavou novinku a nechcete celé své sdělení dělit do 15 Stories, využijte této instagramové novinky. Můžete přidávat videa sporadicky nebo aplikaci využít jako samostatný Insta kanál pro vaše kulinářské nebo třeba cvičící chvilky.

 

Zdroje: socialmediaexaminer.com, Instagram Alicia Keys, Instagram Row34, Instagram Louis Vuitton,  Instagram Ariana Grande, Instagram Kelsey Wells

 

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.