Microbot Push je chytré tlačítko pro hloupé přístroje

16. 11. 2015 | Jakub Hort
„Že to nikoho nenapadlo dřív?" pomyslíte si při spatření Microsoft Push, mechanického tlačítka, kterým můžete přes smartphone ovládat třeba vypínače světla nebo spustit kávovar.

Jihokorejský startup Naran se rozhodl pro financování svého projektu Microbot Push využít crowdfundigový portál Indiegogo. Microbot push je chytré tlačítko, kterým můžete ovládat širokou škálu analogových přístrojů přes internet.

Při sledování tlačítka v akci je až zarážející, že něco tak jednoduchého, a přesto užitečného, nebylo představeno mnohem dříve. Pomocí bezdrátové sítě je vydán příkaz z mobilního zařízení a Microbot Push stiskne mechanicky tlačítko. Velkému množství spotřebičů chybí možnost bezdrátového ovládání a cílem tohoto chytrého tlačítka je dát všem možnost zapínat přístroje, aniž by člověk musel k němu jít a tlačítko sám zmáčknout.

 Microbot push se spojí s centralizovaným uzlem, který se nazývá Prota BoX a všechna zařízení se k němu připojí přes Bluetooth nebo WiFi. Pomocí automatizačního systému mohou uživatelé vytvářet „příběhy“, neboli využít senzorových dat ke spuštění tlačítka a vykonání nastavené akce. Například tlačítko může být nastaveno tak, že zapne konvici na kávu ve chvíli, kdy na senzor, který je namontovaný na okně, dopadá předem určené množství slunečního světla.

 Naran se samozřejmě v tomto odvětví nevyskytuje sám. Ale zatímco Flic je pouze tlačítko a Switchmate dokáže ovládat přepínače, Microbot Push je elegantní kombinací obou.

Po prvním dnu bylo na výrobu tohoto chytrého tlačítka vybráno více než 50 % potřebných finačních prostředků. Nyní zbývá do konce kampaně 30 dnů a vybráno je přes dvě třetiny z cílové částky. Úspěch crowdfundingu je tak téměř jistý. Zda si najde tento projekt dostatečný počet zákazníků z dlouhodobého hlediska již ale tak jasné není. Postupně se budou totiž i běžné spotřebiče měnit v chytrá zařízení a bezdrátové ovládání bude patřit mezi jejich základní vlastnosti.

Zdroj: Techcrunch


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: