Množství prokliků Facebook Ads v posledním čtvrtletí 2013 je rekordní

12. 2. 2014 | Irena Šovčíková
CTR u reklam na Facebooku za poslední rok narostlo téměř třikrát. Za stejné období v Evropě se ovšem průměrná CPC (cena za proklik) zvýšila až o 25 %.

Adobe ve svém posledním reportu Social Intelligence Q4 2013 uvádí rekordně vysoká čísla pro Facebook Ads, ale také několik varovných signálů, podle kterých by výkon reklam na největší sociální síťi mohl být právě na svém maximu. Jsou to jen plané obavy, nebo už to lepší nebude? Podívejme se, jak si Facebook v posledním čtvrtletí vedl i v porovnání s dalšími sociálními sítěmi.

Dle výsledků Adobe bylo poslední čtvrtletí roku 2013 v mnoha ohledech zatím nejlepším obdobím. Oproti stejnému období roku 2012 se CTR zvedlo až o 275 %, zatímco množství prokliků narostlo o 125 %. Reklamy na Facebooku navíc za poslední rok vidělo o 10 % více uživatelů. To všechno zní skvěle. Co ale pro inzerenty není úplně nejlepší zprávou je fakt, že průměrné CPC (cena za proklik) se za poslední rok v rámci Evropy zvedlo až o 25 %.

 

 

K obdobným výsledkům došla studie z dílny reklamní platformy Kenshoo Social, která srovnává výsledky s předešlým čtvrtletím roku 2013. Podle tohoto reportu celkové množství prokliků vzrostlo ve srovnání s Q3 o 66 %, CTR potom o 10 %. Poměrně nízký nárust v CTR mezi posledními dvěma kvadranty je i podle odborníků z Adobe ostatně jedno z varovných znamení. Exponenciální nárust, který se právě mezi Q3 a Q4 náhle zastavil totiž může znamenat, že možnosti sociální sítě, respektive minimálně její reklamy, dosáhly svého maxima. Zatím se však jedná jen o dohady.

Varovným signálem pro Facebook může být i množství refferal návštěvnosti, které generuje pro stránky prodejců a firem. Ne, že by z tohoto hlediska nebyl stále nejlepší i ve srovnání s dalšími sociálními sítěmi. Na druhou stranu, zatímco Facebook ztratil 15 % ze svých refferal návštěv, Twitter i Pinterest v tomto ohledu posílili. Když už je řeč o Pinterestu, je možná na čase, aby ho firmy přestaly ignorovat - platí obzvláště v USa a ve Velké Británii, tam obrázkové sociální médium v generování návštěvnosti dokonce předehnalo Facebook. Abychom ale report ukončili pozitivně - vesměs všechny RPV (zisk na návštěvu) se obecně od loňského roku zvýšil na všech sociálních sítích. Podle Adobe by obchodníci měli své síli upřít v roce 2014 kromě Facebooku a Twitteru i na Pinterest a Tumblr.

Zdroj: Mashable, Social Intelligence Q4 2013


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: