Modelka odtajnila umělou brandovanou fasádu svého účtu na Instagramu

4. 11. 2015 | Petr Michl
18letá hvězda Instagramu smazala většinu svých fotografií. U těch zbývajících odhaluje falešné pozlátko placené značkami.


Zdroj: @essenaoneill

Je v pořádku každý den předstírat šťastný život ve snaze získat víc followerů, lajků a nakonec i peněz od sponzorů, jejichž produkty propagujete? Hvězda australského Instagramu s více než 580 tisíci followery, 18letá Essena O'Neill, došla minulý týden k záporné odpovědi. Smazala přes 2 tisíce svých fotografií a u těch zbylých dopsala komentáře, které bourají původní fasádu dokonalosti.

Příležitostná modelka, které je nyní 18 let, si vydělávala po čase na živobytí především skrze svůj účet na Instagramu, respektive díky tomu, že jí značky platily za to, že se objevila na fotografii v konkrétních šatech nebo s produktem. Nyní u fotek, které nesmazala, změnila popisek. U té níže tak stojí: Zaplatili mi 400 dolarů za to, abych si vzala tyto šaty. V tu dobu jsem měla možná 150 tisíc followerů. Vím, že mnoho online značek s většími rozpočty zaplatí až 2 tisíce dolarů (australských - pozn. red.) za příspěvek. Na přijetí dohod se značkami není nic špatného. Prostě si jen myslím, že by to mělo jít poznat.  Tato fotografie nemá žádnou podstatu, nejednalo se o etickou výrobu (byla jsem v tu dobu nevzdělaná). Chci říct, že sociální média nejsou skutečností. Buďte ostražití, když lidé něco propagují. Ptejte se sami sebe, jaký mají s fotografií záměr."


Zdroj: @essenaoneill

 

Na další fotografii v upraveném popisku uvádí: Za tuto fotku jsem byla placená. Pokud se díváte na holky z Instagramu a přejete si, abyste žily jejich život... Uvědomte si, že vidíte jen to, co chtějí. Pokud otaggují nějakou firmu, v 99 % je to placené."  


Zdroj: @essenaoneill

Je na tom něco šokujícího? Vlastně ani ne. Essena byla jedním z mnoha teenagerů, kteří se sami stali mediálním kanálem přispívajícím za úplatu k povzbuzení nákupního chování svého publika. A nyní zcela obrátila.

Založila stránku Let’s Be Game Changers. Na ní své rozhodnutí okomentovala takto: Cítila jsem se mizerně. Zaseknutá. Bez inspirace. Naštvaná. Neužívala jsem si proces vytváření umění či jakoukoliv jinou formu sebevyjádření, jako jsem to uměla jako dítě. Když to nikdo nesoudil, tvořila jsem bez omezení nebo filtrů. Když to nebylo pro nikoho jiného než pro mě, zamilovala jsem se do toho a ono mi to vrátilo. Cítila jsme se díky tomu naživu."

Důkazem toho, že se jí dostalo podpory, je i toto emotivní video.

Na své stránce bude nyní mimo blogů o veganství či poezii chce prý také odhalovat realitu falešného pozlátka Instagramu. Hledání nějakého vyššího morálního poselství je obtížné. Essena O'Neill byla pro mnoho svých vrstevníků idolem, někým hodným obdivu a následování. Nyní došla k jakémusi prozření z komerční mašiny, které byla součástí. Svým způsobem podobně, jako to může udělat třeba profesionál ze světa reklamy, který propagoval příliš dlouho klienty a hodnoty, jimž nevěřil. 
Rozdíl je snad v tom, že svět klasické reklamy je označený, nesnaží se nutně tvářit jako odraz skutečného života, jako tomu je na Instagramu a jiných sociálních médiích. Obrat Esseny O'Neill na tom z velkého pohledu těžko něco změní. Možná je však obzvláště pro teenagery dobrým připomenutím toho, že virtuální alternativa k realitě placená značkami není něco, co musí nutně následovat, aby získali pocit vlastní hodnoty.


Další fotografie z Instagramu Esseny O'Neill naleznete níže


Zdroj: @essenaoneill


Zdroj: @essenaoneill


Zdroj: @essenaoneill

Zdroje: The Guardian, Design Taxi, Let’s Be Game Changers

Kam dál?

Není náhodou, že Essena O'Neill pochází z Austrálie. Ač má tato země jen něco přes 23 milionů obyvatel, počty followerů na Instagram účtech těch nejpopulárnějších modelek se blíží milionu. Již ty s více než 100 tisíci followery ale uzavírají smlouvy se značkami. Nahlédněte více do reality, kde vám může být placen život na Maledivách za 2 fotografie na Instagramu denně, v článku Austrálie. Země, kde si vydělají modelky více fotkami na Instagramu než chozením po mole.

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: