Najdi v sobě sílu: Nová reklama na Duracell inspiruje k překonávání překážek

28. 1. 2014 | Petr Michl
Výrobce baterií natočil spot s hluchým hráčem NFL. Silný lidský příběh překonává „králíčka Duracella".

Všichni milujeme outsidery. Ty, co se dokážou poprat s nepřízní osudu a uspět navzdory tomu, že jim život rozdal hned od počátku špatné karty. S tímto rámcem pracuje nespočet filmových dramat a nyní i reklama na baterie Duracell. Příběh hodný autobiografického hollywoodského bijáku ovšem zkracuje do jedné minuty.

V prvním záběru je koridor vedoucí na stadion týmu amerického fotbalu v NFL Seattle Seahawks. Derrick Coleman a jeho spoluhráči se připravují vejít na trávník povzbuzováni desítkami tisíc fanoušků. Jediný on je ale neslyší zcela jasně. Následuje střih a retrospektiva do života kluka s problémy sluchu, který byl dobírán spolužáky a při sportu ve škole vybírán do týmu jako poslední. Kluk, jenž se přesto stal hráčem amerického fotbalu, ale také „ztracený případ" dle trenérů, kteří nevěděli, jak s ním komunikovat.

Symboly odlišnosti a handicapu jsou naslouchátka padající při hře na špinavou zem a jejich přilepování k uším před zápasem. Dělícím okamžikem je pak draft NFL z roku 2012. V něm byl Coleman přehlížen přes velice slušné sezóny na univerzitní úrovni v dresu UCLA. Scéna, kdy sleduje draft společně se svou matkou v obývacím pokoji a pozná, že ani hráč draftovaný na poslední pozici není on, dává půdu závěrečnému proslovu: „Moje jméno nezaznělo. Říkali mi, že to znamená konec. Ale já jsem byl hluchý od tří let, takže jsem neposlouchal." Několik rychlých střihů zachycuje zklamání z draftu vystřídané odhodlanou tváří při tréninku a záběrem na souhlasné tváře trenérů Seahawks při výběru nového talentu. Minutové video končí znovu v koridoru před zápasem se zvětšující se intenzitou ryku fandů a obligátním nasazením helmy před vstupem na hřiště do oslňující záře reflektorů: „Ale teď jsem tady - s nejhlasitějšími fandy v NFL, kteří mě povzbuzují... A já je všechny slyším!"


Reklama z dílny Saatchi & Saatchi, New York je navzdory své nablýskanosti a střihové dokonalosti syrová a emotivní. Pomáhá tomu i Colemanův voiceover, v kterém není nijak upravována ani špatná výslovnost některých slov. A jaké je spojení se značkou? Pouze finální heslo „TRUST THE POWER WITHIN". Věř v sílu v sobě, v tomto případě přeneseně  i: „Věř v sílu uvnitř baterií Duracell."  Rozhodně to není málo. Reklama má jen na YouTube díky svázání s emotivním lidským příběhem přes 12 milionů zhlédnutí. Bez urážky, toto by pravděpodobně nezvládl ani ten nejvtipnější králíček Duracell.

Mistrovská ukázka vyprávění příběhu ve zkratce navíc ovlivní i kariéru Derricka Colemana. Nováček ve své první profesionální sezóně se díky ní stal jedním z nejpopulárnějších hráčů NFL. Zatím se zdá, že jde o zaslouženou slávu. Ukazuje se totiž, že to není jen nablýskaná modla z plakátu, ale i člověk s velkou dávkou lidskosti. Otec dvou dvojčat se zhoršeným sluchem, Jake Kovalcik, poslal na Colemanův Twitter fotografii dopisu, který mu jeho dcery vlastnoručně napsaly. Coleman napsal odpověď také vlastní rukou a poslal ji zpět stejným veřejným způsobem.

Zatím si k myšlence angažování Derricka Colemana jako tváře Duracell neblahopřejí jen zástupci této značky, ale jistě i jeho tým a s jeho jménem jakkoliv spojení sponzoři. Ač čistě z hlediska sportovních výsledků musí Colemana ty nejvyšší mety ještě zdolat, z pohledu veřejné oblíbenosti sportovní hvězdy se nyní blíží možnému maximu.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: