Nákupní náladě podléháme i online

16. 4. 2013 | Bednářová Daniela
Při nakupování online máme tendenci podlehnout reklamám inzerujícím cokoliv jiného, než se právě chystáme koupit. Správný kontext toto pokušení ještě zvyšuje.

Kdy má online reklama větší šanci oslovit zákazníka? Když zrovna nakupuje. A nemusí se ani týkat přesně toho, po čem se zrovna rozhlíží. Uveďme si příklad - chcete si na internetu objednat nějaký jarní outfit, procházíte oblíbené stránky a přemýšlíte, jestli si koupit tenký svetr nebo plátěné kalhoty, zabrousíte i do sekce plavek, protože podle obchodníků už je na čase si na léto pořídit nový model a v červnu už bude všechno přebrané. V tom na vás na jedné ze stránek vyskočí reklama na letní dovolenou. Jarní oblečení jde na chvíli stranou, jdete se podívat, kam se letos vydáte za teplem. Možná v těch nových plavkách.

Takhle podle průzkumu společnosti Aisle A uvažuje kolem 62 % lidí. Když už jsou u nakupování, klidně si koupí i něco dalšího, co původně vůbec neměli v plánu.

 

I AM RECEPTIVE TO ADDITIONAL PRODUCTS OR SERVICES THAT ARE RELEVANT TO ME, EVEN IF I’M NOT CURRENTLY CONSIDERING BUYING

 


Samozřejmě nejvíce lidi ovlivní online reklama na dovolenou, když si chtějí už nějaký termín a destinaci zarezervovat a je jim vcelku jedno, jestli to provedou na pobočce cestovní kanceláře, nebo přes internet a jestli původně začali nakupovat online tenisky na běhání.
 

Ale kontext v případě nákupů přeci jen hraje svoji roli. Podle generálního manažera společnosti Aisle A, Craiga Teicha, je například u filmového nadšence mnohem více pravděpodobné, že se podívá na trailer k novému akčnímu filmu, když si právě online vybírá televizi. Kdyby si zrovna vybíral tyčový mixér, trailer ho asi tolik zajímat nebude.

Podle výzkumu je rozhodující pro vnímání reklamy také typ stránky a právě prováděná aktivita (hraní her, čtení, nakupování).

 

WHERE ARE YOU MOST RECEPTIVE TO AN ONLINE AD?

 

Nejvíce na dotazované působí reklama na e-shopech (57 %) a v emailu (47 %). Na zpravodajských stránkách a blozích věnuje pozornost reklamnímu sdělení 25 % dotázaných a o něco méně lidí (22 %) uvedlo, že je oslovují reklamy na sociálních sítích. Nejméně na zákazníky působí reklamy na stránkách s videem (4 %) a hrami (3 %).

 

Zdroje: www.mediapost.com, www.aislea.com

 

Štítky dokumentu: E-Commerce Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: