Nakupování bez vizuálního hluku - přichází bezejmenné produkty a nakupování bez bot

18. 1. 2013 | Bednářová Daniela
Britský řetězec obchodních domů Selfridges sundává zákazníkům boty, vypíná jim telefony a nabízí lahve kečupu bez cedulky Heinz.

Při nákupu na nás z polic pokřikují desítky různých produktů od různých výrobců. Oslovují nás velkými nápisy, barevnými obaly a všemu samozřejmě vévodí loga výrobců. Říká se tomu vizuální hluk. Zákazník často neví, kam se dřív podívat a už vůbec neví, co by si měl vybrat.

 

Jak by to vypadalo ve světě, ve kterém by se nenakupovalo na základě názvů výrobce, se snaží ukázat britský řetězec obchodních domů Selfridges. V akci s názvem No-Noise, která začala druhým lednovým týdnem a trvá do konce února, bude v několika svých obchodech prodávat produkty bez typických názvů firem a ve speciálním prostředí.

 

Při pohledu na promazané etikety od plechovky fazolí a lahve kečupu, ale vyvstává myšlenka, jestli vůbec někdo nepozná, o jaké produkty se jedná. Volba barev, tvaru obalů a grafická úprava nápisů je činí natolik rozpoznatelnými, že nepřítomnost loga je v podstatě nepostřehnutelná. Jedná se v možná i o hru pro zákazníky - poznej, jaké logo na obalu chybí. Na hru řetězce Selfridge tak přistoupili vlastně jen značky, které věří rozpoznatelnosti svého designu i bez loga na obalu. Například společnosti Heinz či Marmite. Ze svých produktů sloupne své podpisy i oděvní gigant Levi’s, kosmetický produkt Crème de la Mer a Dr. Dre ze sluchátek Beats.

 

Odstraněním log řetězec zdaleka nekončí. Nakupovat se bude ve speciálních tichých místnostech, kam budou zákazníci chodit bosí a bez svých telefonů a jiných moderních rozptylovačů. S myšlenkou poklidného nakupování (konkrétně se jednalo o odpočinkový prostor Silence Room) přišel už zakladatel řetězce obchodního domu Harry Gordon Selfridge v roce 1909. V moderní době ale jeho nápad dostává dlaší rozměry, kterých si před stovkou let nemohl být vůbec vědom.

Třeba se nakupování v ponožkách a s uklidňující hudbou stane v Británii hitem a dostane se i k nám (například do Kauflandu).

Zdroj: www.brandchannel.com

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: