Nebojujte, milujte se - to je poselství nové reklamy Axe

17. 1. 2014 | Irena Šovčíková
Axe se dal na romantiku. Pánská vůně zkouší po mnoha "macho reklamách" dvouminutový spot plný lásky a emocí.

Jak by to bylo krásné, kdyby se všichni místo válek milovali. Místo střílení by vypouštěli ohňostroje, objímali se a měli se rádi. Hezká představa, že? Z první části spotu pro Axe Peace vás zcela jistě zamrazí. Pokud ale nemáte srdce z kamene, druhá půlka vám na tváři vykouzlí úsměv.

Značka pánských deodorantů Axe vytvořila ve spolupráci s agenturou BBH London pro příležitost Super Bowlu spot s názvem Call To Arms. Ten pracuje s myšlenkou, že muži jsou méně agresivní, když mají někoho, koho milují. Tu pravou samozřejmě najdou díky deodorantu Axe. Celým mottem spotu je tedy klasické, pacifistické heslo - Make love, not war.

Video začíná válečnými záběry na helikoptéry, tanky, poničené ulice. Nechybí ani typický výjev ze Severní Koreje - miliony vojáků seřazených do útvarů před svým vůdcem, který se nápadně podobá Kim Jong-Unovi. Ve spojitosti s perfektně gradující hudbou je to něco, z čeho člověk oněmí. Byť se jedná o z velké části inscenované záběry, něco podobného vídáme ve zprávách denně. Láska ale dokáže překonat jakékoliv překážky a zastavit všechny boje. Vše se tedy nakonec v dobré obrátí - ve vzduchu lítají ohňostroje, polibky a láska. Happyend tak jak má být.

Video, které režíroval Rupert Sanders, je součástí celkové kampaně pro propagaci nové pánské vůně Axe Peace. Kromě printů, microsite a on-line reklamy je na místě také zmínit hashtag #KissForPeace, který se ve videu objevuje. Pokud totiž uživatelé pod tímto hashtagem pošlou fotku se svou láskou na Twitter nebo jinou sociální síť, mají šanci že mezi 27. lednem a 9. únorem bude jejich fotka zobrazená na digitálním billboardu na Times Square. Video uzavírá logo organizace Peace One Day, kterou Axe finančně podpořil příspěvkem 250 000 dolarů.

Primární cílovou skupinou Axe jsou muži ve věku 18 až 24 let. I proto se značka dlouhodobě prezentovala vtipnými reklamami, zaměřenými hlavně na balení a oslňování mladých žen. Axe tak představoval svým způsobem parťáka při získávání ženských srdcí.

Call To Arms se ale takové komunikaci vesměs vymyká - emoce, příběh, romantika - to není klasická mužská reklama. "Lidské zvyklosti se mění, muži se mění a dochází k větší rovnováze. Už to není "muži proti ženám", ale je to víc symbotický vztah," uvedl David Korbusz z agentury BBH. Podle senior marketingového specialisty Axe, Matthewa McCartyho je současný stav světa a snaha ho změnit pro mladé lidi velmi důležitý - i z toho důvodu se Axe rozhodlo vyzkoušet tentokrát více vážné téma než balení slečen. A ačkoliv získala Call To Arms zatím spoustu ovací, našla i mnoho odpůrců, kteří míní, že Axe mělo zůstat u toho, co je pro ně přirozené. Co myslíte vy?

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: