Nejhloupější reklamní nápad? Robotický racek defekuje na děti opalovací krém

11. 7. 2016 | Petr Michl
Co může být nejpitomější reklamní nápad loňského roku? Sázíme na racka, který za letu kálí opalovací krém na děti pod ním.



Nivea získala dva roky po sobě na soutěži reklamní kreativity Cannes Lions Grand Prix za kampaně usnadňující život lidem na pláži. Ano, těm, kterým se snaží prodat vlastní opalovací krém. Základem jedné z nich byl poznatek, že děti se jím nechtějí mazat. Ten byl využit i tentokrát v kampani Care from The Air vytvořené jinak výtečnou agenturou Jung von Matt / Elbe. Na rozdíl od mnoha reklam z jejich dílny tentokrát zůstal bláznivý nápad převedený v realitu jen něčím, nad čím budete kroutit hlavou.

Tím nejlepším způsobem, jak nanést na děti opalovací krém údajně je, když ho na ně „vykadí" obří robotický racek přelétávající nad zaplněnou pláží.

Je to ta nejhloupější věc, kterou jsem viděl za celý svůj život. Dokonce jsem přemýšlel nad tím, že se dal tým stojící za sérií skečů Monty Python znovu dohromady a přihlásil se do Cannes, aby viděl, jestli budeme pro jeho práci hlasovat," řekl dle Adweek novinářům na tiskové konferenci při vyhlašování jedné z cen v Cannes člen poroty a veterán reklamy, Sir John Hegarty. S velkou dávkou sarkasmu dodal, že jde o dokonalou ukázku integrace značky. A věci by pomohlo také spojení s Královským institutem pro nevidomé, protože, až ten krém někomu spadne do očí, bude zaděláno na problém.

To, že se jedná o průšvih s nádechem nechtěné parodie, si pravděpodobně uvědomil i klient. Nechal totiž Jung von Matt video s případovou studií kampaně stáhnout z portálu typu Adforum či Coloribus, kam jsou obvykle umisťovány.  

Rčení: „Odvážnému štěstí přeje," zkrátka neplatí absolutně. Ač máte nyní možná otevřenou pusu údivem, něco takového bychom vám na pláži pod dozorem Nivea racka nedoporučovali.

Kam dál?

Rizika spojená s pobytem na slunci může pochopit snadno dospělý, ale vysvětlete to dětem, které si chtějí především hrát. Jak jsme už uvedli, Nivea si s tímto poznatkem již poradila v minulosti mnohem lépe, v případě kampaně Nivea Doll vytvořené agenturou FCB Brasil dokonce výtečně.



Přečtěte si o tom v článku Nivea v Brazílii vytvořila panenky, které na slunci zrudnou. Učí děti nanášet opalovací krém.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: