Neonacisté vyrazili na charitativní pochod bojující proti jim samotným

20. 11. 2014 | Irena Šovčíková
Neonacisté byli při tradičních pochodu k hrobu Rudolfa Hesse součástí vtipu, který byl na jejich účet.

O chytrých a hravých kampaních v neziskovém sektoru informujeme pravidelně. Kampaň, při které došlo na hrátky s neonacisty, zní ovšem poněkud neproveditelně. Německá neziskové organizace Exit ale něco takového dokázala. Neonacisté byli při tradičních pochodu k hrobu Rudolfa Hesse součástí vtipu, který byl na jejich účet.

Tak takhle si skupinka německých neo-nacistů svůj pochod asi úplně nepředstavovala. Všechno sice proběhlo tak jak mělo, ale z nějakého důvodu jim kolemjdoucí nenadávali, nikdo na ně nepískal a dokonce na cestě potkali děkovné transparenty. Nezisková organizace Exit a obyvatelé města Wunsiedel si z nich totiž trošku vystřelili a neonacistický pochod přetvořili na charitativní pochod získávající peníze na pomoc neonacistům opustit svou skupinu.

Každý rok se v německém městečku Wunsiedel setkávají pravicoví extrémisté, aby společně vyrazili na tradiční pochod k bývalému hrobu Rudolfa Hesse, velitele koncentračního tábora Osvětim. A obyvatelům města to logicky nemálo vadí. Obvykle se snažili dát pochodujícím svůj názor najevo alespoň pokřikováním nebo pískáním, letos ale pochopili, že to nic nepřináší. Místo toho přišli společně s neziskovkou Exit s poměrně originálním způsobem jak spojit nepříjemné s užitečným. Když se letos neonacisté sešli a prošli trasu, vydělali u toho 12 tisíc euro pro boj se sebou samými. Wunsiedel totiž z jejich pochodu udělal charitativní událost, jejíž výtěžek šel na konto Exitu, tedy neziskové organizace, která se zabývá pomocí neonacistům s opuštění jejich skupiny. Extremisté tak svým pochodem vlastně bojovali proti sami sobě.

Což by logicky nikdy neudělali, kdyby o tom věděli. Místo toho byli asi pořádně zmatení. Místo tradičních odmítavých reakcí se jim totiž dostalo vřelého přijetí. Podél trasy je zdravili stylově vyvedené bannery s texty jako Kdyby tak vůdce věděl..." nebo Mein Mampf", tedy moje žvýkání". Pochodující totiž navíc dostali banány (ano, banány, které hází pravicoví extrémisté na fotbalisty černé pleti ve snaze nznačit jim, že jsou opice - pozn. red.), aby jim energie vydržela co nejdéle. S každým krokem pochodu Rechts gegen rechts totiž získávali další a další peníze.

Obyvatelé Wunsiedelu dokázali jedním krokem dvě dobré věci. Neonacisté si pravděpodobně další pochod v jejich jinak klidném městečku rozmyslí. No a samozřejmě se jim podařilo získat peníze, které někomu pomůžou. Nehledě na to, že se jim tímto chytrým vtípkem podařilo upoutat pozornost médií po celém světě.

Zdroj: Guardian

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: