Nevyhazujte své nefunkční kreativce. Pošlete je na Cannes Lions. Je to levnější než odstupné

25. 2. 2015 | redakce



Festival Cannes Lions spouští vlastní komunikační kampaň, která se snaží přesvědčit ředitele firem k rozvoji svých zaměstnanců a motivovat je místo toho, aby se je snažili propustit. Koncept se tak překvapivě nezaměřuje na ty nejlepší a nejkreativnější v oboru, ale spíše na lidi, kteří potřebují získat nový pracovní impulz. Festival letos proběhne v týdnu od 21. do 27. června. Kampaň se na klíčových trzích objeví v celostátních denících, oborových tištěných magazínech a digitálních kanálech.

„Naším cílem samozřejmě vždycky bylo a bude podporovat kreativitu a  posouvat lidi k stále lepším výsledkům.  Chtěli jsme ale ukázat, že je mnohem jednodušší talenty rozvíjet a tvořit, než se je snažit neustále hledat,“ říká Senta Slingerland, ředitelka pro strategii značky festivalu Cannes Lions. „Investice do kreativity vás posune businessově dopředu, a návštěva Cannes je jedním z nejlepších způsobů jak toho dosáhnout.“

Celý koncept kampaně s nadsázkou připomíná, že levnější než vyhazovat zaměstnance a neustále hledat nové je investovat do jejich kreativního rozvoje. Exekuce ukazuje v pěti spotech (a jejich adaptacích pro print) typizované postavy z reklamního odvětví, které potřebují silný podnět k tomu, aby mohli opět přinášet hodnotu svým zaměstnavatelům.  Jedná se například o zcela neproduktivní kreativce, negativního produkčního nebo marketingového ředitele, který odmítá veškeré inovace.

„I když jsme kampaň pojali s nadsázkou, sdělení je podle nás poměrně jasné. Proč by měli do Cannes jezdit jenom ti úplně nejlepší? Pokud chceme žít v pestřejším a kreativnějším světě, musí se od nich inspirovat i ti, kteří cestu na vrchol teprve hledají,“  dodává Rob Doubal, Chief Creative Director agentury McCann London.

 





Součástí kampaně je také soutěž o vstupy na festival. Zájemci o výhru musí natočit krátké osobní video, ve kterém řeknou, proč by se na festival měli podívat právě oni. Cílem ovšem není ukázat, jak jsou v práci dobří, ale naopak, jak špatně svou práci dnes dělají.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: