New Balance žalován za klamavou reklamu

5. 1. 2011 | ČTK
Americká obuvní firma New Balance čelí skupinové žalobě, která žádá náhradu převyšující pět milionů dolarů (téměř 94 milionů korun). Žaloba podnik viní z klamavé reklamy, která tvrdí, že boty této značky pomáhají spalovat více kalorií a zlepšovat zdraví, napsala dnes agentura Reuters.

New Balance logo - www.newbalance.cz

Americká obuvní firma New Balance čelí skupinové žalobě, která žádá náhradu převyšující pět milionů dolarů (téměř 94 milionů korun). Žaloba podnik viní z klamavé reklamy, která tvrdí, že boty této značky pomáhají spalovat více kalorií a zlepšovat zdraví, napsala dnes agentura Reuters.

Společnost New Balance žalobu zatím nijak nekomentovala, dodala agentura Reuters. Boty této značky jsou k mání i v České republice a jejich cena se pohybuje kolem 2000 korun.

Žaloba podaná v pondělí u soudu v Bostonu označuje reklamní tvrzení firmy, že její boty pomáhají aktivovat práci svalů, a tím zvyšovat množství spálených kalorií, za "nepravdivé, zavádějící a pravděpodobně klamající veřejnost".
Žaloba byla podána ve prospěch žalobkyně Bistry Pashamové a dalších, kteří tvrdí, že byli reklamou oklamáni nebo boty dokonce poškodily jejich zdraví.

Na internetových stránkách firma New Balance uvádí, že její boty z kolekce truebalance toning "využívají skrytou technologii balance board, která podporuje aktivaci svalů v hýždích a lýtkách i kolenní šlachy, což spaluje kalorie".
Žaloba ovšem cituje studie, podle nichž boty, které stojí kolem sta dolarů (více než 1800 korun), nejsou zárukou zdravotního přínosu a mohou dokonce vést i ke zranění.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: