Nová funkce Facebooku rozšiřuje organický dosah stránek

27. 2. 2014 | Irena Šovčíková
Klesající zásah Facebookových příspěvků není nic nového. Facebook ale nyní udělal vstřícný krok vůči správcům stránek a zobrazuje příspěvky, ve kterých je označená stránka i nefanouškům, podobně jako je to u fotek uživatelů.

Když někdo, ať už je to uživatel nebo stránka, označí vašeho kamaráda na Facebooku, zobrazí se vám příspěvek v news feedu, ačkoliv s autorem nejste spojení. Nic nového, že? Podobná funkce je nově dostupná i mezi stránkami. Uživatelům se tak mohou organicky zobrazit příspěvky stránek, kterým zatím nedali svůj palec nahoru.

Po nedávném přidání funkce Trending (zobrazování tématicky relevantního obsahu pod některými příspěvky - pozn. red.) přichází s dalším vylepšením svých služeb. To funguje na stejném principu jako mezi běžnými uživateli. V tuto chvíli, pokud stránka označí ve svém příspěvku - statusu, fotce nebo třeba videu jinou stránku, zobrazí se tento obsah v news feedu některých fanoušků označené stránky. Díky tomu mohou správci stránek oslovit nové publikum, které jejich obsah bude zajímat i bez využití placené podpory. Ačkoliv se nejedná o žádnou převratnou změnu, je to rozhodně vítané vylepšení. I uživatelé podobný obsah oceňují. V rámci testování této funkce získávali takto zobrazené příspěvky od testujících vysoké hodnocení.

Není to ale tak jednoduché. Tedy je, stačí jen za zavináč napsat název stránky, kterou chcete označit. Potom je ale pouze na Facebookovém algoritmu, jestli váš příspěvek zobrazí i uživatelům, kteří ještě nepatří mezi vaše fanoušky. Kritériem je celkové zapojení (tedy To se mi líbí, komentář nebo sdílení) v rámci celého Facebooku, ale hlavně zda-li se zapojují ti, kteří jsou fanoušci obou stránek - tedy té označující i označené. To totiž podle Facebooku indikuje, že by se příspěvek mohl líbit i fanouškům, kteří patří jen jedné stránce.

Ukažme si to na konkrétním příkladu přímo od Facebooku. Stránka Bleacher Report označila ve svém videu dva basketbalisty. Některým fanouškům Jamese Hardena nebo Dwighta Howarda se tak v news feedu tento konkrétní příspěvek zobrazí, ačkoliv o Bleacher Report nikdy neslyšeli. Protože je ale tento obsah pro ně vysoce relevantní, stanou se i fanoušky Bleacher Report. Uživatéle rozšířili svůj okruh stránek se zajímavým obsahem a stránka jednodušše získala nového fanouška a zvýšila zásah svých příspěvků.

Až tedy budete připravovat další příspěvek pro svou stránku, vzpomeňte si, jestli není vhodné využít označení jiné stránky. Náhodné označování velkých stránek nebo konkurentů však nemá valný smysl - v prvním případě se díky chytrému algoritmu váš post zobrazí jen malé části nefanoušků, v druhém poskytnete svým konkurentům snadnou propagaci.

Už se vám zobrazil podobný příspěvek ve vašem příspěvkovém feedu?

Zdroj: NewsRoom, MarketingLand

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: