Výzkum: Možnost zavolat firmě skrze click-to-call tlačítko u reklamy zvyšuje prodeje

27. 2. 2014 | Irena Šovčíková
Nerozšířili jste ještě svou mobilní reklamu o možnost přímého telefonátu? Možná byste měli. Podle studie Google zákazníci tuto možnost vítají.

Je jasné, že mobilní inzerce má velký význam ve světě reklamy. Pro uživatele, kteří hledají informace o firmě na svém smartphonu je ale také důležité, aby mohli jedním kliknutím zavolat. Výzkum, který vydal Google dokonce ukazuje, že velká část uživatelů dokonce zvolí jinou firmu, pokud nemají možnost využít click-to-call službu.

Co je click-to-call? Jednodušše možnost, která ke klasické PPC reklamě zobrazené ve smartphonu přidává tlačítko "Zavolat". Zákazníci tak mohou jedním kliknutím přímo z mobilního vyhledávání zavolat zástupci firmy, kterou hledali. Podle údajů z Google je díky této funkci provedeno přes 40 milionů telefonátů každý měsíc. Ačkoliv využití této funkce je velmi snadno nastavitelné v Adwords a zvyšuje proklikovost inzerátů o 10 %, v České Republice ho mnoho firem stále opomíjí. Určitě by ale toto rozšíření neměli ignorovat.

Podle výzkumu Google, kterého se účastnilo 1500 respondentů, má výsledky, které důležitost click-to-call reklamy jen podtrhují. Až 94 % zúčastněných uživatelů uvedlo, že pokud hledají firmu přes smartphone, v určité fázi potřebují mluvit se zástupcem firmy, kterou hledali. Necelá polovina( 42 %) využívá click-to-call služu kdykoliv, kdy je k dispozici. Stejné množství online nakupujících označilo za extrémně důležité, mít možnost před dokončením nákupu zavolat do daného obchodu. 36 % tuto možnost využívá už při rozhodování se - firmy, které click-to-call vyžívají tak mají velkou výhodu. Výzkum z května 2013 navíc ukázal, že zahrnutí telefonátu do rozhodovacího procesu zákazníka zvyšuje konverzní poměr až na trojnásobek!

Absence možnosti zavolat přímo z vyhledávače ale není jen výhodou - někteří uživatelé, konkrétně 36 % dotázaných, se raději podívá po jiné fimě, pokud se s firmou nemohou spojit jedním kliknutím. Ve 32 % absence tlačítka zavolat vyvolává frustraci a 30 % cítí zklamání vůči značce, pokud musí složitě vyhledávat kontakty na stránkách. Pro firmy, jejichž web ještě není zcela responzivní jsou click-to-call reklamy navíc možností, jak se prezentovat potenciálním mobilním zákazníkům.

A co vy, využíváte možnost zavolání jedním klikem ve svých PPC reklamách, nebo ještě ne?

Zdroj: TheDrum


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: