WebTop100 podcast: se Zbyňkem Fridrichem o novém věku SEO

26. 8. 2025 | Michal Mládek



Do aktuálního dílu WebTop100 podcastu zavítal Zbyněk Fridrich – odborník s více než patnáctiletou praxí v oblasti SEO, který letos přijal roli českého ambasadora nástroje SEMrush. Společně jsme se pustili do bilancování a diskuze o tom, co dnes vlastně znamená „dělat SEO“ a jak se proměnil svět vyhledávačů v kontextu nástupu generativní umělé inteligence.

Zatímco se v posledních dvou letech se přes obor digitálního marketingu doslova převalila hype vlna  kolem jazykových modelů, Zbyněk zachovává klid. Ne všechno, co bylo kolem AI prezentováno jako revoluční, skutečně proměnilo každodenní praxi. Na druhou stranu je jasné, že některé věci se změnily už nevratně – zejména způsoby, jakými uživatelé konzumují informace a jak se algoritmy rozhodují, co jim ukážou.

Jedním z hlavních témat rozhovoru byla proměna výsledků vyhledávání. Výrazně posílily tzv. AI overviews a generativní odpovědi, které uživatelům servírují informace přímo, bez nutnosti proklikávat se dál. To nutně vede k otázce, co to znamená pro organickou návštěvnost. Podle Zbyňka dochází ke změnám, ale nejsou plošné. První průzkumy ukazují, že největší pokles zaznamenaly weby závislé na dotazech informačního charakteru (až 35 % úbytek), zatímco transakční dotazy tento trend zatím tolik nezasáhl.

Mění se samozřejmě i způsob interakce uživatelů s vyhledávači (respektive „odpovídači“) – zadávají komplexnější, konverzačnější dotazy a stále více hledají v přirozeném jazyce. Tomu musí být přizpůsoben i obsah webů. Zbyněk v rozhovoru prozrazuje, jaká taktika mu momentálně funguje nejlépe.

„Přijde mi, že práce nás SEO specialistů je vlastně jednodušší než kdy dřív. Hlavní úkol je pořád stejný: vytvořit co nejlepší obsah,“ říká v nadsázce nový ambasador SEMrush Zbyněk Fridrich. Jazykové modely a generativní nástroje mění prostředí, ale nemění základní principy. Kdo dlouhodobě tvoří kvalitní obsah, nemá se čeho bát.

V rozhovoru mimo jiné zazní tato témata:

  • Co v roce 2025 znamená „dělat SEO"

  • Jak generativní AI mění podobu výsledků vyhledávání

  • Proč klesá návštěvnost u informačních dotazů

  • Jak by měli marketéři přemýšlet o obsahu v kontextu AI asistentů

 

Přejeme příjemný poslech či zhlédnutí podcastu.



 

Rozhovor najdete také na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Apple Podcasts a další podcastové platformy.

Kam dál? 

Studie: Využívání generativní AI mezi spotřebiteli při online nakupování prudce roste

Štítky dokumentu: AI E-Commerce Podcast SEO

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: