WebTop100 podcast: se zakladatelem Ovečkárny, Martinem Bernátkem

16. 3. 2023 | Michal Mládek

Ovečkárna je na českém e-commerce trhu velmi viditelný subjekt, který se v posledních letech pravidelně umisťuje na žebříčku nejrychleji rostoucích technologických firem střední Evropy od Deloitte, úspěšná je v soutěži ShopRoku od Heureky a její projekty slaví úspěchy také v rámci soutěže WebTop100. Co je ale nejdůležitější je, že jde o ekonomicky velmi výkonný projekt, který už zároveň nějaký ten pátek velmi intenzivně kouká i za hranice ČR.

V rozhovoru s Martinem Bernátkem, zakladatelem Ovečkárny, probíráme její začátky, kdy objížděli burzy s klasickým stánkovým prodejem, a identifikujeme bod zlomu, který znamenal počátek rozvoje byznysu s ovčími produkty v digitálním prostředí. „V jeden moment dojdete do bodu, kdy potřebujete jak sám sobě, tak svým blízkým ukázat, že máte na to něco vybudovat a postarat se. V tomhle momentě se začal odehrávat příběh Ovečkárny,” říká ke svým začátkům Martin Bernátek

Momentů, které hrály svou úlohu v příběhu Ovečkárny, je podle Bernátka mnoho, nicméně mají společné to, že vycházejí dílem z intuice, kupeckých počtů a občas i dobře načasované náhody. „Od mého mládí platí, že když něco dělám, chci v tom být nejlepší,” říká Martin Bernátek a podtrhuje tím svou „zabejčenost”, která ústí i v to, že jeho Ovečkárna každým rokem roste.

V podcastu přijde dále řeč třeba na první televizní kampaň Ovečkárny, kterou jste mohli zaznamenat v minulém roce, i to, jaké z ní pro Martina Bernátka plyne ponaučení. Pozastavíme se také nad expanzí do zahraničí a nad tím, proč si Martin Bernátek myslí, že tuto disciplínu na našem trhu zatím moc dobře nezvládáme.

Na jaká témata se můžete v podcastu těšit?

    • Začátky Ovečkárny, okolnosti vzniku
    • Jak se Martin cítí v digitální komunitě
    • Zlomové momenty Ovečkárny
    • Hartenberg a přístup komunity k investici “od Babiše”
    • Přístup Ovečkárny k digitálnímu marketingu
    • Specifika cílových skupin Ovečkárny
    • Televizní kampaň
    • Přístup ke skladbě sortimentu
    • Mantinely růstu v CZ a expanze do zahraničí


Přejeme příjemný poslech. 

 

Rozhovor najdete také na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.

 

 

Tip redakce: 

Další díl WebTop100 podcastu je výrazně více o udržitelnosti a ekologii. Hostem pořadu je totiž šéf a spoluzakladatel e-shopu Econea.czMartin Mates

Martin Econeu založil společně s Milanem Černým před cca deseti lety a od té doby e-shop vyrostl do jednoho z nejúspěšnějších hráčů na poli udržitelného e-commerce u nás. Téma udržitelnosti se přitom ze zcela okrajového stalo mainstreamem, a proto musela Econea zásadně proměnit svůj přístup k podnikání, sortiment i komunikaci. 


V rozhovoru se věnujeme těmto tématům:

    • Okolnosti vzniku Econey a její poslání

    • Mantinely spojené s tématem udržitelnosti

    • Specifika komunikace na jednotlivé cílové skupiny

    • Růst Econey a krizové situace na cestě

    • Politika produktové nabídky

    • Přístup k marketingovým aktivitám

Podcast si poslechněte níže.

 

Rozhovor najdete také na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.

 

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: