Podíl návštěvnosti sociálních médií v USA. Facebook a Twitter ztrácí

22. 4. 2013 | Petr Michl

Popularita sociálních sítí není zrovna stálá, přesvědčily se o tom Myspace, Orkut či specifičtější služby Dellicious a Digg. Pro některé skeptiky je dokonce nyní už Facebook na vrcholu příliš dlouho a spíše dříve než později ho čeká pokles návštěvnosti. Zanechme však prognózy založené na dojmech, tento článek je věnovaný grafice od Priita Kallase, která znázorňuje aktuální rozložení sil sociálních médií v USA dle počtu jejich návštěv a zároveň i ohlédnutí v čase až do dubna 2008. Údaje se týkají prohlížení na desktopových počítačích. Nejprve se zaměřme na aktuální trendy z března tohoto roku.

Míří vzhůru

YouTube je na dosud nejvyšší úrovni. Videa jsou čím dál populárnější a nejdominantnější stránka, která se jim věnuje, má 24,15% podíl návštěv na americkém trhu sociálních médií.

Linkedin také dosáhl dosud největší podíl návštěvnosti. V prosinci minulého roku činil jen 0,63 %, v březnu 2013 už činil 0,89 %. LinkedIn tak v této kategorii překonal Google+.

Tumblr zaznamenal také zatím největší podíl návštěvnosti – 0,42 %.

Klesající tendence

Facebook zaznamenal v březnu dosud nejmenší podíl návštěvnosti v rámci sociálních médií v USA za poslední 3 roky. Pochopitelně zůstává stále nejdominantnější silou na trhu, ale ztráta 3% podílu z celkové návštěvnosti znamená propad o 100 milionů návštěv.

Twitter je také na trajektorii směřující dolů. Jeho podíl 1.72 % byl nejnižší za posledních 12 měsíců.

Pinterest zaznamenal pokles podílu jen o 0,03 % na hodnotu 1,14 %. Míru jeho návštěvnosti lze označit za stabilní.


Podíl na návštěvnosti sociálních médií v březnu 2013

  • Facebook 58.51% (-)
  • Youtube 24.15% (+)
  • Twitter 1.72% (-)
  • Pinterest 1.14% (-)
  • Yahoo! Answers 1.04% (+)
  • LinkedIn 0,89% (+)
  • Google+ 0,79% (+)
  • Tagged 0,51% (-)
  • Tumblr 0,42% (+)
  • Instagram 0,36% (-)

Pro poskytnutí perspektivy je třeba dodat, že 1 % podíl na návštěvnosti se rovná zhruba 35,5 milionům návštěv.

Dle Priita Kallase mohou být relativní ztráty velkých sociálních sítí přičítány tomu, že tato statistika nepočítá s mobilními přístupy. Zároveň mohou být lidé okoukanou sítí trochu znudění. To neznamená, že na ní nejsou, ale proklikávají již méně stránek.

Níže si můžete prohlédnout grafiku vývoje podílu na návštěvnosti sociálních médií v USA od dubna 2008. Měřítko pro menší sociální média je přizpůsobeno tak, aby byly viditelnější změny o desetiny procent. Zajímavý je například nárůst o 0,55 % (téměř 13 milionů návštěv) v období říjen - prosinec 2011 u Pinterestu znázorněného červenou linií. Za pozornost stojí i propad Google+ (tmavě zelená linie) v létě 2012 a pochopitelně i nejvýraznější pokles v podání MySpace (světle šedivá linie).



Zdroje: www.dreamgrow.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: