PR přešlap: Walmart prodával halloweenské kostýmy pro tlusté dívky

29. 10. 2014 | Irena Šovčíková
I mistr tesař se někdy utne. A americkému řetězci supermarketů se to teď povedlo opravdu pořádně. Na svém online obchodu měl kategorii halloweenských kostýmů speciálně pro tlustá děvčata.

I mistr tesař se někdy utne. A americkému řetězci supermarketů se to teď povedlo opravdu pořádně. Na svých webových stránkách měl kategorii halloweenských kostýmů speciálně pro tlustá děvčata.

Když si uživatelé prohlíželi v pondělí dopoledne sekci kostýmů na on-line stránkách Walmartu, asi se nestačili divit značně nevhodnému názvu jedné z podsekcí. Místo klasického a mnohem kulantnějšího označení plus-size totiž řetězec použil název „Kostýmy pro tlusté dívky." Těžko říct, jestli se copywriter snažil záměrně přitáhnout pozornost, nebo si jen neuvědomil, že některým výrazům je lepší se vyhýbat obloukem, obzvláště pokud se jedná o tak citlivé téma.

Rozhodně to ale nebyl dobrý nápad. Na Twitteru jejich počin vyvolal opravdu silnou vlnu nevole, což logicky přitáhlo i pozornost médií. Ačkoliv Walmart záhy reagoval stažením kategorie a omluvným tweetem, že je něco takového neakceptovatelné a nikdy se nemělo objevit na stránkách, pohroma už byla na světě. Jen těžko se největší americký řetězec obchodů může chlácholit tím, že na sebe upoutal pozornost. Kromě toho, že to vůbec nepotřebuje, asi nikdo netouží mít nálepku obchodu, který svým zákazníkům dává taková označení. Málokterá divka si navíc koupí kostým, který jí do očí říká, že je tlustá.


Poměrně zvláštní na celém příběhu však je, že kategorie se poprvé na stránkách objevila už
21. října, kdy na ni upozornila jedna z uživatelek svým tweetem. Odpovědí jí byla automaticky působící odpověď o důležitosti zpětné vazby. Po týdnu se však na stránkách znovu objevila a to už se valila vlna negativních komentářů, protestujících videí a hlavně médií. Walmart tak kromě dobré pověsti ztratil určitě i značné procento silnějších dívek, které v Americe tvoří poměrně početnou skupinu.

Perné chvilky s kategorií většího oblečení si užili i v dalším americkém řetězci obchodů, Target. Na jejich on-line stránkách se totiž u šatů v plus-size provedení objevilo označení barvy „Šedý kapustňák", zatímco ta stejná barva se u šatů v normální velikosti objevovala jako „Šedý vřes". Jen pro upřesnění, kapustňák je zavalitý vodní savec s nelichotivým označením mořská kráva. Což u šatů pro plnoštíhlé ženy není zrovna nejvhodnější volba názvu.

Ačkoliv oba řetězce samozřejmě reagovaly a patřičné přešlapy velmi rychle odstranily, v době internetu a sociálních sítí to už nebylo moc platné. Nálepka nevhodných a neslušných prodejců jim zůstane asi na dlouho.

Mimochodem, jako perlička k nevhodným halloweenským kostýmům letošního roku patří taky sexy skafandr proti nakažení virem Ebola.

Zdroj: ABC News, Huffington Post

Štítky dokumentu: Krizová komunikace Twitter

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: