Primě hrozí ztráta názvu Prima Cool

9. 2. 2011 | ČTK
Televizi Prima se podle deníku E15 ani více než rok po podání přihlášky nedaří zapsat ochrannou známku Prima Cool pro televizní vysílání. Naopak Úřad průmyslového vlastnictví (ÚPV) loni v prosinci společnosti FTV Prima přihlášku částečně zamítl. Proti užívání názvu pro televizní program protestuje maďarská mediální společnost IKO Kábeltévé Szolgáltató.

Prima Cool, zdroj: www.primacool.cz

Televizi Prima se podle deníku E15 ani více než rok po podání přihlášky nedaří zapsat ochrannou známku Prima Cool pro televizní vysílání. Naopak Úřad průmyslového vlastnictví (ÚPV) loni v prosinci společnosti FTV Prima přihlášku částečně zamítl. Proti užívání názvu pro televizní program protestuje maďarská mediální společnost IKO Kábeltévé Szolgáltató. Ta má od roku 2006 evropskou registrovanou známku pro vlastní televizi Cool TV. Známka platí i v Česku, píše E15.

Rozhodnutí o zamítnutí přihlášky Primy doposud nenabylo právní moci. "Proti rozhodnutí ÚPV jsme podali rozklad. Jsme přesvědčeni, že by mu úřad měl ve druhé instanci vyhovět," uvedla mluvčí Primy Jana Kocová. Možnost ztráty jména Prima Cool podle ní není na pořadu dne. Podle Josefa Dvornáka z ÚPV byl rozklad odeslán společnosti IKO k vyjádření.

Společnost IKO Kábeltévé Szolgáltató, která v ČR vlastní dceřinou firmu IKO Cable, po Primě žádá, aby se zdržela označení svého druhého programu jako Prima Cool. "Projekt naší televize Cool momentálně běží v Maďarsku. Je to velmi úspěšný projekt. Ve chvíli, kdy v Česku najdeme dobré příležitosti k byznysu, tak určitě přikročíme k expanzi," řekla ředitelka IKO Cable Erika Luzsicza.

Podle E15 však námitky maďarské společnosti IKO televize Prima odmítá. "Námi přihlašovaná kombinovaná ochranná známka, natož název Prima Cool, s ochrannou známkou Cool TV nekolidují. V Evropě existuje mnoho stanic, jejichž název sestává z názvu mediální skupiny a nějakého dodatku. Slovo cool si nikdo přivlastnit nemůže," doplnila Kocová. Žádné jednání s IKO podle ní česká komerční televize iniciovat nebude.

Maďarský kanál Cool TV je podobně jako Prima Cool, který televize Prima spustila v dubnu 2009, zaměřen na mužské diváky od 18 do 40 let. Prima Cool loni dosáhla podílu na sledovanosti 2,44 procenta.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: