Průměrná míra prokliku v České republice roste

14. 6. 2013 | Petr Michl

Průměrná míra prokliku v České republice postupně roste a podle aktuálních údajů dosahuje 0,38 %, což je o 0,06 % více než před rokem. Tato hodnota je podobná jako na mnoha dalších trzích střední a východní Evropy a koresponduje s průměrem celého regionu CEE (0,44 %). Naopak nejvyšší CTR  bylo zaznamenáno na Ukrajině, v Polsku a na Slovensku, kde dosáhlo 1,15 % resp. 0,62 % a 0,58 %. Mezi reklamní kampaně s největším počtem impresí patří v ČR „Finance, pojišťovnictví a makléřství" (více než třetina všech impresí). Data přináší pravidelná studie gemiusAdMonitor od společnosti Gemius.

Studie gemiusAdMonitor analyzuje 12 trhů střední a východní Evropy: Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Polsko, Bulharsko, Chorvatsko, Slovinsko, Srbsko, Rumunsko, Litvu, Lotyšsko a Ukrajinu a zaměřuje se především na žebříčky nejpoužívanějších online reklamních formátů v jednotlivých státech, jejich CTR či seznam odvětví, která zadávají nejvíce reklamních kampaní. Podle výsledků studie má nejvyšší průměrné CTR v regionu CEE Ukrajina (1,15 %), což znamená, že na tisíc zobrazených reklam proběhlo 11,5 prokliku. Naopak mezi trhy s nejnižší průměrnou mírou prokliku patří Maďarsko a Rumunsko (0,28 % resp. 0,29 %). Expert z oblasti digitální reklamy ze společnosti Gemius, Tamás Ács, zdůrazňuje jako zajímavost velký rozdíl mezi CTR na Ukrajině a na dalších trzích střední a východní Evropy: „Důvodem této situace může být pravděpodobně velký zájem o rich media bannery na ukrajinském trhu..."


Průměrná míra prokliku ve státech regionu CEE. Zdroj: gemiusDirectEffect a AdOcean, 06. - 12.2012. Zdroj: gemiusDirectEffect a AdOcean, 06. - 12.2012.

Mezi kategorie s největším počtem impresí online reklamy patří v regionu CEE „Telekomunikace", „Obchod" a „Finance, pojišťovnictví a makléřství". Minimálně jedna z těchto kategorií zadavatelů reklamy patří na všech zkoumaných trzích do trojice top kategorií. V České republice měly ve druhém pololetí roku 2012 nejvíce reklamních impresí kampaně z oblastí „Finance, pojišťovnictví a makléřství" (36,4 %), „Auto – moto" (12,5 %) a „Turistika, cestování, hotely a restaurace" (12,3 %). Kategorie, které mají nejvíce impresí, většinou nejsou těmi, na které uživatelé z jednotlivých států klikají nejčastěji. V České republice patří mezi reklamy s největší mírou prokliku „Oblečení a doplňky", „Nápoje a alkohol" a „Potraviny"; Maďaři a Poláci nejčastěji klikají na reklamy z kategorie „Volný čas" a Lotyši a Slováci na reklamy „Telekomunikace".

Zdroj: Data pochází z nástrojů pro správu a monitorování reklamních kampaní gemiusDirectEffect a AdOcean.

Štítky dokumentu: Reklama online

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: