První ocenění v Cannes: Bezdechý sbor, Abeceda negramotných a Mužská prsa

21. 6. 2016 | Kateřina Tauchenová
Prestižním festival Cannes Lions 2016 má první vítěze. V samostatné soutěži Lions Health zabodovaly kampaně spojené s bojem proti zdravotním omezením, rakovině prsu i negramotnosti.

Londýnským agenturám se úvod njevýznamějšího festivalu reklamní kreativity Cannes Lions 2016 povedl na jedničku. Prestižní ocenění Lions Health si do hlavního města Spojeného království odvezou agentury Ogilvy London a FCB Inferno London.  Lions Health je formálně samostatná soutěž zahrnující kategorie Pharma (Farmacie) a Health & Wellness (Zdraví a Wellness), která se koná ještě před samotným zahájením hlavní soutěže.

Bezdechý sbor

Agentura Ogilvy ovládla kategorii Farmacie se svou kampaní „Breathless Choir“ (Bezdechý sbor), v níž spojila 18 lidí s respiračními onemocněními, aby je pod vedením sbormistra naučila znovu zpívat. Tato kampaň získala dva zlaté lvy i v kategorii Zdraví a Wellness.

Kampaň „Breathless Choir“, vytvořená pro značku Philips, vypráví příběhy lidí, kteří se museli kvůli svým problémům s dechem vzdát svého koníčku – zpěvu. Společnosti Philips a Ogilvy jim ale daly naději, že zpěv pro ně není zapovězen navždy, a umožnily jim pod vedením profesionálního sbormistra začít pracovat na technikách, které jim dovolí zpívat i s jejich postižením. Jejich cestu od prvních krůčků až po závěrečné vystoupení v harlemském Apollo Theater pak poskládali do emotivního video spotu, který se stal součástí kampaně k propagaci přenosného respirátoru SimplyGo Mini značky Philips.

Spot porotu podle serveru Creativity Online zaujal především tím, že „dokázal, že i zdravotnické značky mohou v kampaních přirozeně využívat vyprávění příběhů“. Podle předsedkyně poroty v kategorii Farmacie Alexandry von Plato kampaň ukázala zbytku farmaceutického odvětví čerstvý pohled na tento obor a směr, kterým by se farmaceutický marketing měl ubírat.

Abeceda negramotných

V kategorii Zdraví a Wellnes porotu nejvíce zaujala kampaň „Alphabet of Illiteracy“ (Abeceda negramotných) z dílny agentury FCB Inferno. Kampaň je součástí projektu gramotnosti (Project Literacy) vycházejícího z globální iniciativy vydavatelství Pearson, jejímž cílem je zvýšení gramotnosti především v rozvojových zemích. Reklamní spot dává každé písmeno do souvislosti se slovem spojeným s negramotností a nevzdělaností. Písmeno A tak reprezentuje AIDS, B znamená Bloodshed (krveprolití) a třeba K je Kalašnikov.

Mužská prsa

Agentura Ogilvy, konkrétně její pobočka z argentinského Buenos Aires, pak získala ještě další ocenění, a to Lions Health and United Nations Foundation Grand Prix for Good (Cena Nadace Spojených národů za dobro). Toto prestižní ocenění si odnesla za kampaň s názvem Man Boobs (Mužská prsa) vytvořená pro Breast Cancer Health Movement (Hnutí pro boj s rakovinou prsu).  Kampaň upozorňuje na (nesmyslnou) cenzuru ženských prsou na sociálních sítích tím, že ukazuje praktiky samovyšetření prsu na mužských hrudnících.

 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: