Reklama Komerční banky zabodovala v soutěži o Sexistické prasátečko

16. 11. 2011 | BVo
Hnutí Nesehnutí už potřetí pořádálo soutěž o Sexistické prasátečko roku. Nominovány byly reklamy, které necitlivě zobrazují muže i ženy.

Letošní anticeny za Sexistické prasátečko získala například reklama Komerční banky nebo brněnského pivního šenku Čtyři růže. Klání sexistických reklam, které nevhodně a necitlivě zobrazují muže i ženy, pořádá hnutí Nesehnutí. Do třetího ročníku bylo nominováno rekordních 91 reklam. Do veřejného hlasování na internetu pak bylo zasláno více než 10 000 hlasů.

Cílem udělování těchto anticen je zdůraznit různé projevy sexismu v reklamě. Ne vždy se jedná o nahé ženy. Podle Kristýny Pešákové z hnutí Nesehnutí jsou projevy sexismu různé, a proto byly reklamy rozděleny do třech kategorií.

V kategorii Ženy jako objekty se na první příčce umístila Komerční banka a její plakát „Užij si první bankovní styk“. Kategorii Ženy jako části těla ovládla firma Avos, která zobrazuje ženu s velkým poprsím a s nápisem „Postavíme vám ho“. Ve třetí kategorii Další projevy sexismu zvítězila reklama brněnského pivního šenku Čtyři růže s heslem „Milé dívky a ženy, máte problémy s nadváhou? Ošklivou pleť? Řídké vlasy? Přijďte k nám, je tu šero a všichni jsme ožralí.“

„Vítězové“ obdrží diplomy, studii zabývající se genderovou rovností v reklamě nebo nálepku „Opravdu vaše zboží potřebuje sexistickou reklamu?“.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: