Reklama týdne: Thomson Holidays - A film about a smile

30. 9. 2014 | Petr Michl
„I plyšoví medvědi potřebují dovolenou," ukazuje jedna z neoriginálnějších reklam na cestovní kancelář za poslední roky.



Klient: Thomson Holidays
Země: Velká Británie
Agentura: Beattie McGuinness Bungay

Nemáme nic proti azurově modrému moři a jemnému písku. Jen je problém, že v reklamách cestovních kanceláří se objevují tak často, že se z lákavého stává spíše zaměnitelné a otravné. Nic takového se ovšem nedá říct o novém spotu agentury Beattie McGuinness Bungay pro cestovní kancelář Thomson Holidays, která vás chce vzít na Jamajku.



To, že se jedná o lákavou destinaci, ilustruje na příběhu dětskou pozorností strhaného plyšového medvěda. V jeho anglickém domově mu od jeho majitelky, malé holčičky, tu a tam přistane nanuk na hlavě. Jindy do ní schytá údery o zeď, schody nebo o vnitřek bubnu pračky. A asi není nic více ponižujícího než viset na prádelní šňůře za jedno ucho - obzvlášť, když máte díky svému nelehkému osudu už jen jedno oko. Jestli si někdo zaslouží dovolenou, tak je to tento medvěd.



Kontrast mezi upršenou a strastiplnou Anglií a posléze zářivými plážemi je skvěle doplňován textem skladby skupiny Queen, Bohemian Rhapsody, v podání herce proslaveného ztvárněním kapitána Kirka v seriálu Star Trek, Williama Shatnera. Tento člověk svoji kultovní auru doplnil řadou alb coverů populárních písní, které spíše převyprávěl než přezpíval svou línou deklamací. Ta k reklamě sedí mimo jiné, protože si ji můžete celkem pohodlně spojit s monologem medvěda unaveného životem. I s ním nicméně dělá dovolená zázraky a přinese mu do něj znovu chuť a dokonce i lásku. Asi nemůžeme předpokládat, že by nám pár týdnů pobytu u moře také pomohlo k románku s jednorožcem. Přesto bychom s cestovní kanceláří Thomson na dovolenou docela rádi jeli. Kdyby pro nic jiného, tak kvůli tomu, že se nebojí točit nezaměnitelné a odvážné reklamy, které zkrátka nezapomenete. Body navíc získává i za tematickou microsite.

Kam dál?

Režisér reklamy, Tom Tagholm, není žádným nováčkem. V roce 2013 byl například oceněn Zlatým lvem v kategorii Filmové řemeslo v rámci Cannes Lions za spot pro londýnskou paralympiádu Meet The Superhumans. Podívejte se na něj v článku  Filmové řemeslo z Cannes: Nadlidé z londýnské paralympiády.

Zdroj: AdWeek

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: