Revoluční objednávkový sytém v Pizza Hut: Stačí vám oči, slov netřeba

15. 12. 2014 | Petr Michl
Pizza Hut bere objednávky na základě podvědomí zákazníků aneb Rozum chce špenátovou, ale podvědomí si vybírá tu s čabajkou.

Řetězec Pizza Hut se snaží dokázat, že jíme očima. Respektive s pomocí nové technologie, kterou začal testovat v některých pobočkách ve Velké Británii, se může toto rčení týkat alespoň způsobu výběru pizzy. Slova netřeba, speciální program pozná, po jakých druzích pizzy se díváte v menu nejmlsněji.

Pizza Hut tomu říká „subconscious menu", tedy jídelní lístek, z něhož si mohou zákazníci vybrat s pomocí svého podvědomí. Řetězec nabízí 4 896 kombinací pro topping pizzy. A to už člověku dokáže přivodit pořádnou paralýzu rozhodování. Speciální software v tabletu s přední kamerou dokáže vyhodnocovat pohyby očí zákazníků při prohlížení menu na obrazovce.

Jak rychle dokáže dospět k rozhodnutí, co byste před sebou rádi viděli na talíři? Prý mu to trvá pouhých 2,5 vteřiny, než uvidíte svou volbu číslo 1. Samozřejmě, nemůže se jednat o zcela bezchybný systém. Ovšem spokojenost s ním vyjadřuje 98 % lidí, kteří ho vyzkoušeli. Navíc, když se software napoprvé nestrefí, stačí zmáčknout tlačítko pro opětovný pokus a ještě jednou se nad menu zamyslet.

Systém je vytvořený ve spolupráci se švédskou firmou Tobii specializující se na eye-tracking. Zákazníkům jsou na obrazovce zobrazovány jednotlivé kombinace ingrediencí. Ty, které nejvíce upoutají oči, jsou těmi vítěznými. Samozřejmě může dojít k situaci, kdy váš rozum chce špenátovou pizzu, ale podvědomí si vybírá tu s čabajkou. Naštěstí rozum je stále ten, co potvrzuje navrhnuté řešení jako závaznou objednávku. Ani lidé, kteří chtějí alespoň mírně zdravější druhy pizzy, se tak nemusí bát Pizza Hut navštívit.

Není dosud jasné, jestli tento systém jednou povýší na univerzální objednávkové řešení pro pobočky Pizza Hut globálně. Vyvíjen byl posledního půl roku a momentálně je tento systém přítomen v několika pobočkách v Británii. Pokud bude systém úspěšný, dá se předpokládat, že v této pizzerii budou zákaznici častěji konfrontováni s rozporem mezi rozumem a chtíčem. Zároveň ale mohou být spokojenější díky tomu, že skutečně dostanou to, co chtějí, ale báli se to vyslovit.

Zdroj: Time, Slate, Tobii

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: