Rohlik.cz jako první obchod v ČR zavedl „bezplastovou uličku“

4. 9. 2018 | Petr Michl
Zákazníkům přestává být lhostejné nakládání obchodů s plastovými odpady. Reaguje na to i Rohlik.cz, který zavedl sekci zboží bez plastových obalů.

Problém plastového odpadu začíná být něčím, o co se zajímají i běžní spotřebitelé. A s nimi poté i obchody. Stále více řetězců a supermarketů po celém světě se proto zavazuje vyřadit z prodeje jednorázové plastové výrobky, jako jsou příbory, talíře či brčka. Mezi prvními v České republice bude supermarket Rohlik.cz, který se plastových výrobků zbaví již do konce roku 2018. Koncem srpna navíc největší online obchod s potravinami zavedl „bezplastovou uličku“.

„Naši zákazníci, pro něž je ekologie stejně zásadním tématem jako pro nás, mohou během nákupu jedním kliknutím zapnout filtr „bez plastového obalu“. Ten jim vybere pouze produkty, které nejsou baleny do plastů,“ říká zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr.


Nabídka na Rohlik.cz s filtrem zboží bez plastového obalu

Rohlik.cz svůj sortiment proto největší český online supermarket také aktuálně rozšiřuje o dřevěné a papírové kelímky, tácky či příbory, jimiž nahrazuje plast. Ten v jeho nabídce zůstane pouze do vyprodání zásob. Do prodeje zavádí také rozložitelné sáčky a pytle na odpadky či ekologicky rozložitelné dětské pleny a drogerii ve 100% recyklovaných obalech.

V současné době pouze přibližně 6 % všech obalů použitých v Evropě připadá na recyklovatelné plasty. Rohlik.cz proto již delší dobu experimentuje s ekologicky rozložitelnými obaly. Například své produkty Rohlik.cz Vinohradská šunka nejvyšší jakosti či Rohlik.cz Krůtí šunka nejvyšší jakosti balí výhradně do obalů z ekologického FSC (Forest Stewardship Council) papíru, za jehož větší používání se zasazuje i organizace Greenpeace.

Dlouhodobě pak Rohlik.cz veškeré nákupy svým zákazníkům doručuje v taškách z FSC papíru. Přitom se navíc snaží snižovat jejich množství v oběhu a zákazníkům nabízí i jejich následný odvoz a recyklaci. „V některých ohledech jsme však limitováni i stávajícími předpisy, které stanovují, že určité typy produktů musí být do tašek baleny odděleně. Proto často nemůžeme nákup přivézt pouze v jedné tašce, i když by se do ní třeba vešel. Legislativa nám to nedovoluje,“ vysvětluje dále Tomáš Čupr.

Na tématu plastového odpadu je skvěle vidět, jak mediální pozornost může přinést zájem spotřebitelů a posléze i změnu chování u řetězců. V praxi to můžete vidět třeba na reakcích mluvčích velkých řetězců v díle Konec hadovek v prezervativech pořadu Stream.cz, A DOST!, v němž jsou konfrontováni s tím, proč jsou salátové okurky zabalené kusově v plastových obalech. 

Kam dál? 


Zdroj: IKEA on Shutterstock

Rohlik.cz není rozhodně prvním obchodem, který se snaží skoncovat s plastovým odpadem. IKEA do roku 2020 skoncuje s jednorázovými produkty z plastu.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: