Rohlik.cz nesouhlasí s podezřelou dotací pro Penam. Nebude proto prodávat jeho toastový chleba

22. 5. 2019 | Petr Michl
CEO Rohlik.cz, Tomáš Čupr, se rozčílil nad dotací na výrobní linku Penamu pro výrobu toastového chleba „plného inovací" a prostého konzervantů. Do hodiny vyhlásil prodejce potravin, že ho vyřazuje ze svého sortimentu.


Zdroj: Rohlik.cz

Online prodejce potravin Rohlik.cz přestal prodávat toastový chléb společnosti Penam, která náleží do koncernu Agrofert. Je to reakce na pochybnou dotaci z evropských fondů, kterou proplatil namísto EU stát bez toho, aby mohl vědět, zda EU tyto peníze zpětně proplatí.

Na Twitteru Rohlik.cz se včera objevil příspěvěk s tímto sdělením:

„Říkáme NE podezřelému toasťáku! Podporu si podle nás zaslouží pekárny, které odvádí poctivější práci a obejdou se bez pochybných milionových dotací. Dokud se nevyvrátí podezření, stahujeme s okamžitou platností toastový chléb Penam z prodeje.“

Evropská komise před půl rokem kvůli podezření ze střetu zájmů vyplácení části evropských dotací Agrofertu dočasně pozastavila. Dotklo se to i dotace pro Penam, který měl dostat 100 milionů korun na stavby linky v Herinku u Prahy v Pekárně Zelená louka. Ta má pomoci vyrábět zdravější a chutnější chleba bez konzervantů. EU měla původně pokrýt cca čtvrtinu z celkové ceny.

Už tento samotný fakt stojí za pozastavení. Dotace měla být udělována projektům přinášející výrobní inovace, přičemž ale podobné linky i na českém trhu u konkurentů existují. Například společnost United Bakeries přišla s toastovým chlebem „plným inovací" a prostým konzervantů již před 8 lety. „Výrobek bez konzervantů a se sníženým obsahem soli tady už dávno je. Netřeba ho vyvíjet a už vůbec ne dotovat,“ uvedl pro Hospodářské noviny mluvčí pekárny Jaroslav Pomp.

Jak upozornil iRozhlas.cz, Ministerstvo financí u tohoto projektu a dalších spojených s Agrofertem za 61 milionů korun Evropskou komisi ani nežádalo o proplacení dotace (vědělo, že by neuspělo, pozn. red.) a dotace rovnou zaplatilo samo.

 

Rychlá Čupr akce

Díky aktivitě CEO Rohlik.cz na Twitteru je vidět, jak je směřování firmy svázáno s jeho rozhodnutími a jak mohou být převedena do praxe velmi rychle. Tomáš Čupr se nejprve rozčílil nad výše popsaným faktem.

Zahartusil si nad tím, co konkrétně ho na tom štve.

A do třech hodin už šel Rohlik.cz ven se svým vyjádřením a Tomáš Čupr mluvil po hodině o daném rozhodnutí v minulém čase

Na první pohled jde o kontroverzní krok, který se při politické podpoře Andreje Babiše a Hnutí ANO nemusí jistě i některým zákazníkům Rohlik.cz líbit. S vysvětlením, proč tak společnost dělá, jde sice o nestandardní, ale zcela legitimní rozhodnutí.

Kam dál?


Ukázka vyfiltrování produktů Agrofetu na iTesco.cz

Mnohým lidem je vyřazení toastového chleba Penam málo. Velmi rychle po deklaratorní akci Rohlik.cz vzniklo rozšíření pro Google Chrome nazvané. „#sorryjako: Nakupujte bez Babiše“.To filtruje zboží od Agrofertu na Rohlik.cz, Košík.cz a také na e-shopu řetězce TESCO

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: