Samořídící auta Uberu svezou první zákazníky

19. 8. 2016 | Jakub Hort
Špatné zprávy pro řidiče Uberu, za pár let nemusí být vůbec potřeba. Společnost totiž udělala velký pokrok ve svém projektu samořídících aut.

Od doby, kdy Uber poprvé oznámil, že pracuje na vlastních samořídících autech, uběhl už více než rok Tehdy se psal začátek roku 2015 a během příštích 18 měsíců se na veřejnost nedostala v podstatě žádná kloudná informace o tomto projektu. To se mění až nyní. .

Samořídící taxi Uberu jsou připravena na těžkou zkoušku skutečného světa a do provozu se podívají ještě tento měsíc. Technologii dostalo SUV Volvo XC 90, na které bude z místa za volantem dohlížet osoba jako spolu-řidič (to je dosud zákonnou podmínkou - pozn. red.), která bude zároveň dělat poznámky o průběhu cesty. Samotné jízdy budou pro zákazníky zdarma a na zadním sedadle bude připraven tablet, který jim poskytne veškeré informace o schopnostech vozidla. Těšit se mohou prozatím zákazníci z Pittsburghu, v jehož centru se budou samořízená auta prohánět.

Uber byl o tomto projektu velmi mlčenlivý, ale již dříve se nechal slyšet, že raději vyvine vlastní technologii a použije ji na cizích autech, než aby se pouštěl do tvorby nových vozidel jako Google. Ke splnění tohoto cíle se Uber spojil s nadějným startupem OTTO Motors, který byl založen v tomto roce a jeho hlavním cílem je vytvořit samořídící technologii pro nákladní vozy. Tato akvizice není zajímavá pouze z pohledu technologického, ale i personálního. Jedním ze zakladatelů startupu Otto je Anthony Levandowski, který dříve vedl snahy Googlu o samořídící auto.

Uber tímto oznámením ještě více rozvíří vody samořídících aut, které poslední dobou byly celkem klidné. Google se už roky pokouší vyvinout vlastní vozidlo, testy mimo civilizaci jej ale ještě nepustily do města. Tesla Motors nabízí autopilota, který je ale zatím známý spíše pro své nedostatky než kvality. O vlastním systému už také uvažuje Ford. Žádná ze společností ale ještě nevstoupila se svým produktem na trh. K tomuto kroku se odvážil až nyní Uber.

Zdroje: Techcrunch, Wall Street Journal

Štítky dokumentu: Budování značky Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: