Samsung bodoval na Clio Awards kampaní, která zachraňuje životy

24. 9. 2015 | Kateřina Tauchenová
Předjíždět kamiony by bylo mnohem jednodušší, kdyby byly průhledné. Samsung se svou kampaní Safety Truck přeměnil přání z říše sci-fi v realitu.

Hned tři ocenění si z letošních Clio Awards - jedné z nejprestižnějších reklamních soutěží, která se každoročně odehrává v New Yorku – odnesla společnost Samsung a agentura Leo Burnett Argentina. Jejich kampaň Samsung Safety-Truck vyhrála v kategorii  Venkovní reklama a odnesla si také dvě stříbrné sošky, a to v kategoriích Přímá reklama a Experiment. Kampaň přitom nabyla oceněna poprvé - v červnu získala zlatého lva na Cannes Lions International Festival of Creativity.

Kampaň Safety Truck přitom není jen obyčejnou reklamou na některý z produktů s logem Samsungu. Je to kampaň, která pomáhá lidem – tedy konkrétně argentinským řidičům. Řízení auta totiž není v Argentině žádný med. Země je protkaná úzkými silnicemi, na kterých se auta zoufale snaží přejíždět pomalu jedoucí nákladní auta. Vzhledem k terénu se většinou jedná o opravdu riskantní manévry, jejichž následky bývají tragické. Z pohledu na statistiky dopravních nehod v zemi jsou proto mrazivé: při dopravní nehodě tady zemře každou hodinu jeden člověk.

A právě tuto situaci se svou kampaní Safety Track rozhodl Samsung změnit. První návrh byl poměrně logický a jasný: udělat z dvouproudových silnic čtyřproudové, na kterých by bylo předjíždění mnohem snazší a hlavně bezpečnější. Taková změna infrastruktury byla ale absolutně mimo možnosti agentury i Samsungu. Fernando Belloti, prezident argentinské pobočky agentury Leo Burnett, a jeho tým proto museli vymyslet jinou cestu, jak udělat silnice v Argentině – a jednoho dne snad i po celém světě – pro řidiče bezpečnější.

 “Namísto toho, abychom se snažili problém vyřešit z hlediska samotné infrastruktury, pokusili jsme se zaměřit na kamiony Samsungu,“ řekl serveru AdWeek Belloti. „Použili jsme inovativní, avšak již existující technologii, a to naprosto novým a unikátním způsobem.“

Silnice tak začaly brázdit kamiony s logem Samsung vybavené kamerou umístěnou na čele kamionu, která snímá dění před kamionem a pomocí bezdrátové technologie vše promítá na čtyři velké obrazovky umístěné na zadní části návěsu.

Kampaň tak nejen představuje nejnovější technologie z dílny Samsungu, ale především zachraňuje životy. Řidič jedoucí za kamionem má totiž díky obrazovkám dokonalý přehled o protijedoucích vozidlech, a tedy i tom, kdy je vhodné kamion předjet. „Tento nápad tak nejen mění životy lidí, ale především je zachraňuje,“ říká Belloti.

Jakmile se speciálně upravené kamiony objevily na silnicích, okamžitě si získaly pozornost místních i zahraničních médií. Kampaně si všimly i další společnosti, které se jí začaly inspirovat. Například Volvo a Helvetica (argentinský dopravce) se spojily a společně oslovily agenturu Leo Burnett s nabídkou dalšího rozvoje tohoto nápadu. „Tím nejlepším výsledkem je pro nás to, když vidíme, jak se náš nápad rozšiřuje a hlavně realizuje v dalších zemích. To je náš skutečný cíl,“ řekl AdWeeku kreativní ředitel agentury Leo Burnett Argentina. „Koneckonců Argentina není jedinou zemí s nedostatkem čtyřproudových silnic.“

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: