Seznamte se s novou funkcí Guides. Chce dělat obsah na Instagramu přehlednější

21. 5. 2020 | Eva Dragulová
Sekce Guides pomůže zvýraznit (zatím) vybraným účtům na Instagramu užitečný obsah a tipy. Je v této funkci komerční potenciál pro firmy?

ig

Instagram inovuje rád. A také chce propojovat své uživatele s relevantním obsahem. Má proto další vylepšení, které (v tuto chvíli) zvýhodní účty, které nějak svým obsahem reflektují téma zdraví. V nové sekci na profilu pod názvem Guides teď u některých uživatelů a organizací najdete obsah doplněný praktickými radami a tipy.

Tvůrci Instagramu tvrdí, že by rádi, aby byla sekce Guides místem, „kde uživatelé najdou potřebné informace a inspiraci ze svých oblíbených účtů. A proto je tu tato nová funkce, která celý proces značně zjednodušuje. Obsah od vašich oblíbených tvůrců, veřejných činitelů, organizací a vydavatelů na Instagramu objevíte mnohem snáze.“

guides

Jak to tedy celé funguje? Na vybraných profilech se mezi ikonami „Příspěvek“ (Post), „Zmínka“ (Mention) a „IGTV“ objevila právě „Guides“. Tato sekce účtům umožní, aby zvýraznily obsah podle tematických okruhů.

Instagram to vysvětluje takto:

„Když si projdete sekci Guides, narazíte na obsah, který uživatel doplnil užitečnými tipy a radami. Pokud se o konkrétním příspěvku chcete dozvědět více, stačí kliknout na obrázek či video a zobrazíte si původní post. Své Guides můžete sdílet v Directu nebo ve Stories. Stačí jen kliknout na šipku v pravém horním rohu.“

Pro značky to je skvělá příležitost, jak tvořit obsah s přidanou hodnotou, a ještě upozornit uživatele Instagramu na svůj brand. Zatím není úplně jasné, zda uživatelé budou moci do Guides přidávat jen své vlastní posty, nebo budou moci takto zvýraznit i obsah někoho jiného. Každopádně je to další možnost, jak uživatelům Instagramu naservírovat obsah doslova přímo pod nos.

Účty, co se nějak starají o zdraví, mají zelenou

Co podle vás pandemie zasáhla nejvíce? Nejspíš bychom všichni na přední příčky umístili zdraví. Ať už fyzické, nebo duševní. Proto dávají tvůrci Instagramu nejprve prostor účtům s tématikou zdraví a duševní pohody. Doporučují, aby se uživatelé propojili s organizacemi, které jim mohou poskytnout potřebné rady, včetně tipů, jak o sebe a své zdraví v době pandemie dbát, nebo jak se vypořádat s návaly úzkostí a depresemi z daného stavu.

I když je však momentálně obsah striktně zaměřen na zdraví a tipy ohledně něj, určitě je zde potenciál, jak tuto platformu využít k propagaci nových produktů. Instagram sám k tomu ve svém prohlášení dodává, že chce zvýraznit „doporučení, tipy a další obsah“. Co myslí tím dalším obsahem? Produkty? Značky by tak mohly směle představovat své novinky, které by byly hezky tematicky seřazené, nebo by mohly do Guides umístit tolik oblíbené návody. Uvidíme, zatím má možnost Guides využít jen několik účtů, ale určitě se zde skrývá pro firmy obrovský potenciál. Můžeme to přirovnat k výběru Stories, která máte u svého profilu, ale u Guides by byl mnohem větší prostor pro kontext a propojování. Navíc se dle Instagramu můžeme těšit na to, že se Guides začnou objevovat také v sekci Explore. Pokud tedy budou mít firmy možnost v Guides představit třeba nové produktové portfolio, které se pak navíc objeví ve veřejné sekci Explore, tak tím mohou kreativně zaujmout nové potenciální zákazníky.

Nepřijde vám to jako invaze na území Pinterestu? Guides přináší nový způsob, jak propojit a seskupit myšlenky, a ne je jen řadit plynule za sebou. Zaměření na zdraví je v této pohnuté době smysluplné. Přesto je pravděpodobné, že Instagram tento nástroj bude nadále rozvíjet a umožní firmám zcela nový způsob prezentace.

Chcete vědět, jak Guides vypadají naživo? Podívejte se na tyto účty: @afspnational, @heads_together, @vitaalere, @klicksafe, @headspace_aus, @deepikapadukone, @sudahdong a @eenfance

Zdroje: Social Media Today, Instagram

 
Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: