Spotify testuje nástroj Social Listening pro společný poslech hudby

4. 6. 2019 | Milada Zemanová
Spotify chce přivést více lidí do své aplikace, a testuje proto nástroj, který umožní společný poslech hudby, ať už jsou lidé ve stejné místnosti, nebo ne. Uživatelé mohou libovolně přidávat písně do fronty a vytvářet tak společný playlist.

Chcete poslouchat stejné písně jako vaši blízcí, i když zrovna nejste spolu? Spotify přesně za tímto účelem připravuje nástroj Social Listening. Prozatím se jedná pouze o prototyp, který ještě nebyl uživatelům představen, nicméně testerka Jane Manchun Wong, která již mnohokrát prokázala, že má na sledování změn chystaných aplikacemi talent, ho v kódu odhalila.

Smyslem Social Listening je, že více lidí bude mít přístup k tzv. frontě písniček, kterou Spotify bude přehrávat.

Princip je jednoduchý, pošlete QR kód zvolené osobě a ta následně bude moci přidávat písně do vašeho seznamu, který se bude přehrávat v reálném čase. Výhledově by Spotify mohl zesynchronizovat i samotné přehrávání, takže pak budete moci poslouchat stejnou hudbu ve stejný čas, ale prozatím se jedná pouze o sdílenou frontu.

Zdroj: Jane Manchun Wong

Social Listening by tak mohl být novým kanálem, díky kterému poroste počet uživatelů Spotify. Stávající uživatelé mohou vyzývat své přátele, aby si stáhli aplikaci a společný poslech hudby by mohl vést k delšímu času strávenému na Spotify. A tím by samozřejmě vzniklo i více prostoru pro reklamu či motivace pro prodloužení předplatného . Současně se tak Spotify odliší od dalších hudebních aplikací, jakými jsou například Apple Music, YouTube Music či Tidal.

Zdroj: Jane Manchun Wong

Tiskový mluvčí Spotify uvedl pro TechCrunch ohrané: „Stále testujeme nové produkty a zkušenosti, ale prozatím vám nemohu poskytnout více informací.“ Prozatím tak nejsou známé žádné bližší informace o sdílené frontě písní a ani to, kdy by tato funkce mohla být oficiálně spuštěna. Budeme vás průběžně o novinkách informovat.

Vzhledem k tomu, že hudební aplikace nabízí stejnou knihovnu interpretů a prémiové členství ve všech stojí necelých 10 dolarů na měsíc, je zřejmé, že se snaží od své konkurence nějakým způsobem odlišit. Spotify byl v tomto ohledu dlouho ve vedení, když nabízel personalizované playlisty s názvem Discover Weekly. Nicméně ty rychle zkopíroval Apple a SoundCloud.

Zajímavé je, že služba Spotify v minulých letech odstranila některé své sociální nástroje, mezi nimi například možnost zasílat zprávy v rámci aplikace. Místo toho směruje uživatele, aby zasílali zprávy přes aplikace třetích stran. Spotify v minulosti také snížila důraz na objevování hudby skrze vkus přátel a naopak posílilo vlastní playlisty. Tím také posílila svou vyjednávací pozici s hudebními vydavatelstvími. Dostalo se do někdejší role programových ředitelů rádií s mocí nad tím, který song má šanci stát se hitem. Umělci ze stájí problematických hudebních vydavatelství, co chtějí moc vysoké poplatky za přehrání, se nemusí dostat na playlisty Spotify a v jeho nepřeberebné nabídce hudby se velmi pravděpodobně ztratí.

Funkce Social Listening jde proti výše popsanému a dává více možností objevování obsahu skrze uživatele. Uvidíme, jakým směrem se tedy Spotify bude dále rozvíjet v následujícím období, aby získalo více fanoušků a hlavně, aby si je udrželo.

Zdroje: TechCrunch, The Verge, Mashable

Tip redakce:

Spotify zkouší různé způsoby, jak nalákat nové uživatele. V loňském roce tato aplikace připravila globální outdoorové reklamy a videa hollywoodského rázu. V hlavních rolích se objevil například padouch na útěku a posedlá panenka.

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: