Incident během finále Ligy mistrů představuje pro influencer marketing nové dno

3. 6. 2019 | Petr Michl
Influencerská romantika dnešní doby. Krátký výběh na hřiště finále Ligy mistrů od spíše svléknuté než oblečené Instagram modelky Kinsey Wolanski jí vynesl nárůst fanoušků z 300 tisíc na 2,5 milionu a propagaci „stránky pro dospělé" jejího partnera, vlivného youtubera. Tento příběh má naštěstí už teď jisté morální ponaučení.


Koláž vítězných fotbalistů Liverpoolu s Kinsey Wolanski. Zdroj: Twitter

Během 18. minuty sobotního finále Ligy mistrů v Madridu vběhla na hřiště vnadná blondýna v jednodílných plavkách, které toho především v dolních partiích více odhalovaly než zakrývaly. Pro někoho to bylo možná zpestření klání Tottenhamu s Liverpoolem, které žádnou zvláštní podívanou nenabídlo. Ve skutečnosti to byla především ukázka toho, jak hluboko mohou někteří influenceři klesnout pro získání skutečně velkého mediálního zásahu.

Na hřiště vběhla Kinsey Wolanski, modelka s cca 300 tisíci followery na Instagramu, které jich do 24 hodin přibylo na 2,5 milionu. To přitom pravděpodobně nebylo tím hlavním záměrem. Na plavkách se jí totiž v bílé na černém skvěl nápis „Vitaly Uncensored". Wolanski je přítelkyní původem ruského youtubera se specilizací na pranky, Vitalije Zdorovetského. Toho jde těžko nazvat malou rybou, jeho videa mají dohromady již 1,6 miliardy zhlédnutí. Někdejší pornoherec pro skupinu Bang Bros i na stránce Vitaly Uncensored přináší obsah pro dospělé natáčený ve veřejném prostoru.

Zdorovetský s výzvou ke sledování své přítelkyně na Instagramu sdílel i videozáznam samotného aktu.
 

Kdysi tu a tam narušil důležitý zápas nějaký naháč. Povětšinou z hecu, jen pro adrenalin ze samotné akce. V tomto případě jde ale o jasný kalkul, kdy svátek fotbalu posloužil jako odrazový můstek pro zviditelnění před 60 tisíci diváky na stadiony a doslova stovkami milionů u televizních obrazovek. Mediální hodnota takového aktu je obrovská, hlavně díky pokrytí incidentu médii, které se nedá srovnávat například s pouhou reklamou vysílanou během přenosu. Dle Apex Analytics činí bezmála 4 miliony dolarů.

A efekt je patrný i u „modelky z Instagramu" se strmým nárůstem jejích followerů. Část tohoto nástupu zachytila i statistika služby Social Blade.


Zdroj: Social Blade

Tak trochu ironické — navíc s nádechem spravedlnosti — je to, že účet Kinsey Wolanski je v tuto chvíli pozastaven. Těžko říct, zda se tak stalo, protože algoritmy vyhodnotily jako podezřelý tak strmý růst počtu fanoušků nebo kvůli výchovnému zásahu od Instagramu. Samotná Kinsey Wolanski tvrdí, že jí někdo hacknul účet.

K dokreslení situace je ještě potřeba připomenout, že Vitalij Zdorovetský je také tzv. streaker. Sám narušil v roce 2014 dokonce finále mistrovství světa ve fotbale s nápisem „natural born prankster" na své hrudi. Jako důsledek toho má zákaz chodit na zápasy pod kuratelou UEFA a na finále Ligy mistrů byl v přestrojení. Celé toto divadlo můžeme nayzvat například vysokou hrou nízkých lidí. UEFA dosud bojovala proti exhibicionistům příkazem televizním studiům, aby přepnuli při takovém incidentu na jinou kameru a nedopřáli jim chvilku slávy ve svém vysílání. Pro influencery, kteří jsou sami silným médiem a dokážou si pokrytí zařídit přes své kanály, ovšem může být představa narušit událost s tak obrovskou sledovaností i tak lákavá. Můžeme jen doufat, že toto nebyla akce, která vyvolá vlnu napodobování od influencerů, co chtějí nové followery nebo návštěvnost pro svůj projekt. Pokud ano, měla by se UEFA dohodnout s vedením sociálních médií na následné suspendaci jejich účtů. Dost těžko si představit, že by je něco mrzelo více než ztráta jejich online vlivu.

Zdroje: Twitter, Social Blade, The Metro, The Mirror


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: